نسخه چاپی

ميرمحمدي و سلطاني در راديو گفتگو:

كاندیداها راهكار‌های توسعه متوازن اقتصادی را اعلام كنند/ دولت باید به قانون مستمر بهبود محیط كسب و كار توجه كند

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه رویداد از رادیو گفت‌وگو به تبیین ابعاد بیانیه فعالان اقتصادی كشور خطاب به كاندیداهای ریاست جمهوری پرداختند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نقل از راديو گفتگو "پدرام سلطانی"، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و حسین نورمحمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه رویداد از رادیو گفت‌وگو به تبیین ابعاد بیانیه فعالان اقتصادی کشور خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری پرداختند.

پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اجماعی که میان تمام نامزدهای انتخاباتی برای توسعه اقتصادی و حمایت از واحدهای تولیدی وجود دارد، گفت: اتاق بازرگانی مصمم شد تا با اعلام یک بیانیه از کاندیداها خواستار شود که ارکان تحقق این مهم را فراهم سازند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: اصلاح مناسبات بین‌المللی، اصلاح و بهبود روابط تجاری، اهمیت اخلاق در اقتصاد کشور، استفاده از مدیران مجرب و توانمندسازی بخش خصوصی، اهم محورهای این بیانیه است.

وي بيان داشت: ما از میان روش‌های موجود برای بهبود اقتصاد کشور، رویکرد بهبود محیط کسب و کار را انتخاب کرده‌ایم و تجارب کشورهای دیگر دقیقا به خوبی روند رشد اقتصادی را نشان داده است.

سلطاني ابراز داشت: دولت باید برای تحقق این مهم قانون مستمر بهبود محیط کسب و کار را که بیش از یک سال است که به تصویب مجلس رسیده را مورد توجه قرار دهد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: محیط کسب و کار اجزاء مختلفی دارد که بسیاری از آنها در قانون مستمر بهبود محیط کسب و کار دیده شده و ان‌شاء‌الله اگر این درک در سطح ستادی کشور ایجاد شود، منجر به بالابردن تولید ناخالص کشور و وصول درآمدهای مالیاتی بیشتر برای دولت خواهد بود.

سلطانی ادامه داد: در این مسیر هم دولت خود را اصلاح می‌کند و هم شهروندان بدین واسطه از رفاه بیشتری برخوردار خواهند شد و اصلاح مناسبت‌های بین‌المللی بايد مورد توجه قرار گيرد.

در ادامه، حسین میرمحمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کاندیداهاي ریاست‌جمهوری حتما باید در مورد اقتصاد کشور برنامه‌ای جدی داشته باشند و باید با توجه به قوانین بالادستی و قوانین جاری برنامه خود را تدوین کنند و دغدغه‌های موجود در اين بخش را مورد توجه قرار دهند.

میرمحمدی افزود: کاندیداها باید به‌طور روشن معین کنند که با چه شیوه‌ای قصد رسیدگی به مسائل اقتصادی کشور را دارند و اولویت خود براي توسعه متوازن اقتصاد کشور اعلام کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه در حال حاضر تولید در کارگاه‌های خرد با مشکل مواجه است؛ تصریح کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی براي بهبود وضعيت در این مهم استفاده شود.

میرمحمدی ادامه داد: با این نگاه کاندیداهای ریاست جمهوری می تواند هدایت‌کننده مردم به سمت انتخاب اصلح باشد.

وي ابراز داشت: معمولا در زمینه تعامل بین‌الملل، دولت‌ها در عرصه سیاست و اقتصاد، تعاملات چند جانبه‌ای دارند و با این طریق، به کمک همدیگر می‌آیند. شاخص ارتباط‌های کشورها در مورد سیاست و اقتصاد نمود بیشتری دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط ما با کشورهای آسیای جنوب شرقی و چین فرصت‌های بسیار خوبی را برای توسعه مناسبت‌های بین‌المللی فراهم کرده است.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...