نسخه چاپی

مرداك در آستانه خانه نشینی

عکس خبري -مرداک در آستانه خانه نشيني

رئیس یكی از غول های رسانه ای جهان كه بواسطه رسوایی شنود مكالمات شهروندان انگلیسی و تهیه خبر از آنها، تحت انتقادهای شدیدی گرفتار شده در آستانه خداحافظی از موسسه "نیوز كورپریشن" قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر به نقل از رویترز، "موسسه خدمات سرمایه گذاری کریستین براودرز" خواستار انتخاب یک رئیس مستقل برای موسسه خبری نیوز کورپریشن بواسطه رسوایی رسانه ای پیش آمده برای رابرت مرداک شد.

این پیشنهاد در جلسه ای که به زودی با حضور سهامداران این موسسه برگزار می شود به رای گذاشته می شود.

نیوزکورپریشن یکی از غول های رسانه ای جهان است که چندین روزنامه و نشریه را در انگلیس در تملک خود دارد و رابرت مرداک مالک آن است.

مرداک از سال گذشته و با افشای شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی توسط خبرنگاران روزنامه "نیوز آو د ورلد" به مخصمصه افتاد و حتی تعطیل کردن این روزنامه که در حدود 170 سال قدمت داشت نتوانست کمکی به وی بکند و با گذشت زمان رازهای بیشتری از این رسوایی هویدا شد.

درپی رسوایی شنود مکالمات شهروندان انگلیسی ارتباطات نزدیک رسانه های تحت مالکیت مرداک با سیاستمداران این کشور مشخص شده است. در همین حال شبکه خبری "بی بی سی" گزارش داد "دیوید کامرون" از زمان تصدی مقام نخست وزیری انگلیس در 15 ماه گذشته تاکنون 26 بار میزبان مدیران عامل شرکت مرداک در "دانینگ استریت" بوده است.

این در حالی است که بنا بر اعلام اسکاتلند یارد "News of the World" مسئول شنود مکالمات حدود چهار هزار انگلیسی از جمله افراد سرشناس، هنرمندان، قربانیان جنایات، نظامیان کشته شده در جنگ و گروههای مختلف از آنان است.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...