نسخه چاپی

مجلس به وزیر ارتباطات تذكر داد

در پی ورود غیرقانونی عوامل وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ساختمان مركز ملی فضای مجازی به قصد تصرف آن، وزیر ارتباطات از مجلس شورای اسلامی تذكر دریافت كرد.

به گزارش نما ، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طي تذكري كتبي كه در صحن مجلس شوراي اسلامي قرائت شد از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات توضيح درباره علت اتفاقات رخ داده در مركز عالی مجازی را خواستار شد.

روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه گروهي از کارکنان و مديران حوزه وزارتي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بدون داشتن حكم قضايي، با ورود به مركز ملي فضاي مجازي، نسبت به تصرف ساختمان مركز ملي فضاي مجازي اقدام كردند.

اين در حالي است كه مدتي پيش پيرو مصوبه شورای عالی اداری و امضاي محمود احمدي‌نژاد رياست جمهوري مركز تحقيقات مخابرات از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات منفك و به مركز ملي فضاي مجازي واگذار شد اما مدتي بعد ادعا شده است شوراي عالي اداري به رياست الهام طي جلسه‌اي ديگر مصوبه پيشين شوراي عالي اداري و رئيس‌‌جمهور را رد كرده و‌ بازپس‌گيري اين مركز تحقيقاتي از مركز ملي فضاي مجازي را به تصويب رسانده است.

اين تصرف غير‌قانوني با برخوردهايي زننده و تند مثل ضبط تلفن همراه كارمندان، قطع تلفن ساختمان، ضبط دوربين كارمندان روابط عمومي، بستن درب اصلي مركز و جلوگيري از ورود و خروج، كنترل آسانسور، اخراج كارمندان و كارشناسان از دفاتر كاري، جابجايي وسايل اطاق مديران و... همراه بوده است.

اين اقدامات در حالي به انجام رسيده است كه دیوان عدالت اداری در پي شکایت مطروحه به این ماجرا ورود کرده و رأی خود را صادر کرد.

بنابر قرار قطعی که دیوان عدالت اداری صادر كرده با توجه به مستنداتی که از سوی مرکز ملی فضای مجازی به دیوان ارائه شده، بايد مصوبه جديد شورای عالی اداری متوقف شود.

مرکز ملی فضای مجازی در ایران، مرکزی است که به فرمان رهبر معظم انقلاب توسط شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده است.

با توجه به اينكه از جمله وظايف «مرکز ملی فضای مجازی کشور» سامان‌دهي و اشراف به فعاليت‌ها در فضاي مجازی درونی و بیرونی و اتخاذ تدابير مناسب براي رویارويی با آسیب‌های اینترنتي است، كارشناسان بروز چنين حواشي و ناآرامي‌هايي را مخل فعاليت‌هاي مطلوب اين مركز به خصوص در دوره اخير و ايام نزديك به انتخابات يازدهين دوره رياست جمهوري مي‌دانند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...