نسخه چاپی

احمدی نژاد دیگر قدرت تحریك مردم را ندارد

احمدی نژاد باید از عدم احراز صلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان تبعیت كند و نمی‌توان از كسی كه به او اعتماد شده و مسئولیت اداره كشور را بر عهده وی گذاشتند انتظار دیگری داشت.


به گزارش نما به نقل از مشرق، محمد حسین صفار هرندی شامگاه سه شنبه در جمع طلاب و روحانیون در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم، اظهار داشت: احمدی نژاد باید از عدم احراز صلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان تبعیت کند و نمی‌توان از کسی که به او اعتماد شده و مسئولیت اداره کشور را بر عهده وی گذاشتند انتظار دیگری داشت.
وی با بیان اینکه جامعه امروز ما دیگر تحرک پذیر نیست، افزود: رئیس جمهوری که برای استقبال از وی سه هزار نفر را به زور جمع می‌کنند، دیگر قدرت ایجاد جریان و کشاندن مردم به دنبال خود را ندارد و مردم ما نشان دادند که تحریک پذیر نیستند.

برای این کشور، 24 ساعته کار کردن کم است چه برسد به روزی 5 ساعت!
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم در خصوص حضور آیت الله هاشمی در انتخابات نیز گفت: در کشورهای دیگر وقتی سیاستمدارانی همچون ایشان به سن پختگی و جا افتادگی می‌رسند، از آنها در اتاق‌های فکر استفاده می‌کنند. وی افزود: در حال حاضر برای این کشور 24 ساعته کار کردن کم است حال باید پرسید چطور کسی که 5 ساعت در روز می‌تواند کار کند می‌خواهد کشور را اداره کند.

صفار هرندی با ارائه تحلیلی از چگونگی ورود اصلاح طلبان به عرصه انتخابات اظهار داشت: حضور برخی از چهره‌های اصلاح طلب در انتخابات بدان معنا است که ما در برابر قانون و شورای نگهبان تسلیم هستیم و رفتار گذشتگان خود را تایید نمی‌کنیم. وی افزود: این رفتار که از سوی اصلاح طلبان سر می‌زند، معنی دیگری هم دارد و آن هم این است که آن فردی که در انتخابات سال 88 علم ادعای تقلب را در دست گرفت بی جا کرد که این حرف را به زبان آورد.

بلایی که اصلاح طلبان سر هاشمی آوردند، فراموش ناشدنی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنوان کرد: برای اصلاح طلبان گزینه ای حداکثری برای حضور در عرصه انتخابات وجود نداشت اما شعبه‌ای از اصلاح طلبان که کارگزاران هستند، معتقدند که هاشمی می‌تواند نماینده این دوره گذار و تسهیل کننده امور باشد، گرچه نماینده تامه‌ای برای اصلاح طلبان به شمار نمی روند.

وی در ادامه با اشاره به رفتارهای اصلاح طلبان با آیت الله هاشمی در دروان اصلاحات ابراز داشت: اصلاح طلبان روزی مانع از حضور آقای هاشمی در مجلس شدند و در مجلس ششم آن زمان ایشان هوشیاری به خرج دادند و گفتند در این مجلس شرکت نمی‌کنم. صفار هرندی تصریح کرد: بلایی که اصلاح طلبان سر آقای هاشمی آوردند با معرکه گیری‌هایی همانند عالیجناب سرخ پوش و نسبت دادن جرائم و تهمت‌ها به رئیس جمهور سازندگی فراموش شدنی نیست و چهره کثیف سیاست را امروز می‌توانیم بینیم که همان فردی که عالیجناب سرخ پوش را نوشت می‌گوید اکنون می‌خواهیم از ایشان عالیجناب سبزپوش درست کنیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: اصلاح طلبان به این امر دل بستند که هاشمی در انتخابات موفق شود و بعد از چند سال اول بتوانند عرصه را بار دیگر در دست بگیرند.

وی افزود: ممکن است حضور آقای هاشمی در انتخابات از سر خیر خواهی باشد اما این چه خیرخواهی است که سرکرده‌های فتنه 88 یکی پس از دیگری از کنار وی بیرون می‌زنند و از وی حمایت می‌کنند.

ماجرای عزل صفار از وزارت ارشاد
صفار هرندی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از طلاب در خصوص ماجرای عزلش از هیئت دولت ابراز داشت: در آن زمان من و آقای اژه ای جزء اخراجی‌های دولت بودیم که عزل ما در حدود 8 روز مانده به پایان کار دولت نهم بود.

وی گفت: وقتی دولت فهمید که با عزل من و آقای اژه‌ای دولت از نصاب خود می‌افتد از ما خواستند که همچنان به عنوان وزیر بمانیم و ما هم فهمیدیم که باید به دولت و نظام کمک کرد و این درست نیست که دوباره کل دولت به مجلس برود تا اعتبارنامه وزرا به تصویب نمایندگان برسد و با این شرط موافقت کردم که برگردم که دیگر در جلسات شرکت نکنم و به وزارتخانه بازنگردم.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه گفت: یک هفته قبل از اخراج، موضوع مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب با معاون اولی مشایی پیش آمد که بعد از گذشت چند روز خبری از عزل مشایی توسط رئیس جمهور نشد.

وی بیان داشت: در اولین جلسه هیئت دولت بعد از گذشت چندین روز از عمومی شدن نامه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور در ابتدای جلسه در راستای توجیه حقانیت این انتصاب صحبت کرد و در همان جا هم عنوان کرد کسانی که با مشایی مخالفت می‌کنند با احمدی نژاد مخالف هستند که در این لحظه چند نفر دستشان را بالا بردند تا اعلام مخالفت کنند اما رئیس جهور گفت صحبت‌ها بماند آخر جلسه. صفار هرندی ادامه داد: در بین جلسه که فرصت استراحت بود با چندین نفر از اعضای هیئت دولت بحث کردیم که موجودیت دولت به تنفیذ رهبری است و حضور ما در این جایگاه با امضاء ایشان مشروعیت دارد و وقتی ایشان با این انتصاب مخالفت کردند ما حق نداریم که بنشینیم و نظاره گر باشیم.

وی اضافه کرد: به آقای ثمره و شیخ الاسلام پیام دادیم اگر مشایی در این جایگاه در جلسه حضور پیدا کند ما جلسه را ترک می‌کنیم که بعد از آن ما را عزل کردند.

انحراف محصول خروج از مسیر مستقیم است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به یکی از طلاب در خصوص وجود جریان انحرافی ابراز داشت: انحراف محصول خروج از مسیر مستقیم است. وی ابراز داشت: انحراف بدان معنا است که رئیس جمهور و یا مسئول دیگری که قسم می‌خورد برای انقلاب و نظام خدمت کند در میانه راه دغدغه هایش چیزهای دیگری می‌شود

دست جریان انحرافی به فسادهای اقتصادی و بیت المال آلوده است

صفار هرندی با بیان اینکه یکی از منحرفین گفته دوره اسلامگرایی به پایان رسیده است افزود: این حرف ها تنها نمونه‌ای از انحرافات جریان انحرافی است و در باطن دست این جریان به فسادهای اقتصادی و بیت المال آلوده است. وی در ادامه ابراز داشت: در اولین جلسه دولت در سال 84 جدا از این مسئله که پیروز انتخابات اصولگراها شدند، اتفاقی در آن جلسه افتاد که خوشحالی ما را دو چندان می‌کرد و آن هم این بود که وقتی احمدی نژاد دید نور سالن جلسه زیاد است، دستور داد تا تعدادی از چراغ‌ها را خاموش کنند که اصراف نشود و آن وقت گفت در این نور کم هم می‌شود کار کرد و ما از این موضوع خوشحال بودیم که فردی سر کار آمده است که این گرایش را دارد که در خصوص بیت المال حساس است و این امر برای ما غرورآور بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به برگزاری جشن استادیوم آزادی در ماه گذشته نیز گفت: برای برگزاری این جشن ده ها میلیارد تومان هزینه کردند و این کار از کسی سر زده بودکه روزی لامپ‌های اتاق جلسه را دستور داد خاموش کنند، ولی امروز برای کاری بیهوده چنین ریخت و پاشی را به راه انداخته بود.

مشایی در محوطه استادیوم آزادی پرسه می‌زد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم تصریح کرد: قرار بود همان اتفاقاتی که در روز ثبت نام مشایی رخ داد در جشن استادیوم آزادی رخ دهد و مشایی نیز همان روز در محوطه پرسه می‌زد و منتظر مساعد شدن وضعیت جمعیت برای ورود بود که با نامساعد بود شرایط به جای دیگری رفت.

صفار هرندی اضافه کرد: بازی جماعت انحرافی با مقدسات دو سویه بود و آنها همزمان طرح رابطه با امام زمان(عج) ، باستان گرایی و مکتب ایرانی و عکس یادگاری با بازیگران را دنبال می‌کردند تا همه طیف از جامعه را دنبال خود داشته باشند.

۱۳۹۲/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...