نسخه چاپی

بیمارستان شریعتی به دستگاه پت اسكن تجهیز شد

رییس بیمارستان شریعتی تهران از آغاز به كار پت اسكن (نوعی دستگاه تصویربرداری سه بعدی بسیار پیشرفته برای تشخیص سرطان ها) به صورت آزمایشی در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، دكتر 'احمدرضا سروش' افزود: این دستگاه با همكاری بیمارستان مسیح دانشوری برای هفت بیمار بصورت آزمایشی بكار گرفته شد.
وی تصریح كرد: در صورت همكاری بیمارستان مسیح دانشوری و تامین رادیوداروها می توان از این دستگاه در آینده بسیار نزدیك برای عموم بیماران استفاده كرد.
رییس بیمارستان شریعتی خاطرنشان كرد: روزانه بیماران زیادی برای استفاده از این دستگاه به این بیمارستان مراجعه می كنند كه در صورت نبود این دستگاه ناگزیرند به كشورهای خارجی مانند تركیه سفر كنند.
شریعتی تاكید كرد: استفاده از دستگاه پت اسكن برای تشخیص بیماری های سرطان، تیروئید و دستگاه گوارش ضروری است.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای پت اسكن و داروهای آن در مجموع كمتر از دو میلیون تومان به بیمارستان شریعتی اختصاص داده است در حالیكه برای تامین هر دارو برای یك بیمار به دو میلیون و هشتصد هزار تومان نیاز است بنابراین تعرفه های اختصاصی به این امر با واقعیات همخوانی ندارد.
رییس بیمارستان شریعتی یادآور شد هم اكنون كشور به ۵۰ دستگاه پت اسكن نیاز دارد درحالی كه در زمان حاضر تعداد آن در كشور اندك است.
سروش افزود: با توجه به اینكه بیمارستان شریعتی تهران یك بیمارستان مرجع برای بیماران سرطانی سراسر كشور به شمار می رود ، راه اندازی دستگاه پت اسكن در آن بسیار ضروری است.

۱۳۹۲/۳/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...