نسخه چاپی

حجت الاسلام يوسفي مقدم

كسانی كه صلاحیتشان احراز نشده به قانون تمكین كنند/ پرهیز از سخنرانی‌های سیاسی در مراسم اعتكاف

رئیس مركز فرهنگ و معارف قرآن كریم گفت: كاندیدهای كه صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان احراز نشده باید برای حفظ آرامش كشور به قانون اساسی تمكین كنند.

حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر در قم خطاب به نامزدهای منتخب اظهار داشت: اصل حاکمیت قانون مداری است و تمام کسانی که در نظام اسلامی فعالیت دارند باید ملتزم به قانون بوده و به اعلام نتایج شورای نگهبان احترام بگذارند، اگر چه ممکن است شورای نگهبان خطایی نیز انجام داده باشد.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی رعایت قانون اصل است، عنوان کرد: کسانی که صلاحیتشان احراز نمی‌شود به این معنا نیست که دارای صلاحیت نیستند، بلکه آن معیارها و شاخصه‌هایی که برای تصدی مقام ریاست جمهوری لازم است را دارا نبوده و ممکن است بتوانند طی سال‌های آینده این شرایط را احراز کرده و دوباره در این مقام کاندیدا شوند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ابراز داشت: برای حفظ نظام و کشور باید همه قانون محور بوده تا همواره آرامش در جامعه حاکم باشد و شاهد حرکت‌های نادرستی که ممکن است نظم کشور را به هم بزند، نباشیم.

وی افزود: کسانی که صلاحیتشان احراز شده برای جلب آراء بیشتر باید در مسیری درست و رقابتی سازنده و سالم قدم برداشته و با رعایت اخلاق الهی ثابت کنند که فردی فرهیخته و به دور از ناملایمت‌ها هستند.

لزوم پرهیز نامزدها از رانت خواری

حجت الاسلام یوسفی مقدم در رابطه با امکانات تبلیغاتی تصریح کرد: نامزدهای منتخب نباید از امکان دولتی و رانت خواری برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کنند که این خلاف شرع بوده و نشان نمی‌دهد که امانتدار درستی برای ملت ایران نمی باشد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به انتخاب فرد اصلح یادآور شد: مردم با آگاهی و هوشیاری قطعا کسی را انتخاب می‌کنند که در مسیر سالم و سازنده قدم برداشته و با دارا بودن اخلاق اسلامی و رعایت قانون اساسی از امکانات عمومی نیز برای جلب آراء بیشتر استفاه نمی‌کند.

وی ادامه داد: ملت ایران با درک صحیح از شرایط زمان که نظام های استکباری بر عالم چیره شده‌اند، با حضور در صندوق‌های رای حماسه سیاسی بزرگی را خلق می‌کنند که افتخار آمیز کشور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام البیض بیان کرد: ایام اعتکاف برای آن است که انسان از غیر خدا به دور بوده و به خدا متصل شود و لازم است از سخنرانی‌ها و بحث‌های سیاسی پرهیز شود؛ مگر آنچه که مقام معظم رهبری در رابطه با شرایط و معیارهای فرد اصلح بیان کرده است.

۱۳۹۲/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...