نسخه چاپی

نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران:

صادرات در كشور ما مانند بندبازی است/بازگشت 70 درصدی ارز ناشی از صادرات به اقتصاد كشور

عکس خبري -صادرات در کشور ما مانند بندبازي است/بازگشت 70 درصدي ارز ناشي از صادرات به اقتصاد کشور

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنعت، معدن و كشاورزی ایران گفت: در حال حاضر نبود نوسانات اقتصادی و مشكلات مختلف در این عرصه صادرات كشور را مانند بندبازی كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس غلامحسین شافعی ظهر امروز در نخستین همایش معاونان توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت کشور در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی اظهار کرد: به همین واسطه بعضی افراد یک شبه با یک ثروت بادآورده مواجه می‌شوند و برخی‌ها نیز کل سرمایه خود را از دست می‌دهند.

وی تاکید کرد: هنگامی که یک فعال اقتصادی در کارش از دو روز آینده‌اش خبر نداشته باشد؛ نمی‌تواند در این زمینه موفقیت‌های لازم را کسب کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران مشهد با اشاره به افزایش میزان صادرات کالاهای مختلف اظهار داشت: با این حال در صورت نبود موانع اقتصادی این میزان می‌توانست چندین برابر باشد.

وی افزود: صادرکننده‌ای که بخوابد و فردای آن روز بدهی بانکی‌اش به سه برابر برسد، نمی‌تواند با آرامش به کار اقتصادی خود ادامه دهد.

شافعی با بیان اینکه چالش‌های حوزه صادرات را همه می‌شناسیم، عنوان داشت: آن چه در حوزه واردات در کشور ما می‌گذرد، لطمات زیادی به اقتصاد زده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بانک‌ها مصوبات شورای پول و اعتبار را اجرا نمی‌کنند، اظهار داشت: برخی از سازمان‌ها قانون مصوب را نیز قبول ندارند.

بیش از 70 درصد ارز ناشی از صادرات دوباره به اقتصاد کشور بازمی‌گردد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بیش از 70 درصد ارز ناشی از صادرات دوباره به اقتصاد کشور باز می‌گردد، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های ما از دولت آینده افزایش میزان اختیارات سازمان توسعه تجارت ایران برای رشد و توسعه اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار باید بیش از 10 درصد منابع پولی کشور به بخش صادرات رهنمون شود، گفت: در حال حاضر بیش از 55 درصد تسهیلات بانکی به بخش ساخت و ساز تعلق می‌گیرد.

۱۳۹۲/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...