نسخه چاپی

مدير حوزه علميه خوي:

حوزه‌های علمیه سطح آگاهی جامعه در انتخابات را ارتقا دهند

مدیر حوزه علمیه خوی گفت: حوزه‌های علمیه هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان در آستانه انتخابات و بالا بردن سطح آگاهی جامعه در زمینه انتخابات را ارتقا دهند.

به گزارش نما به نقل فارس، از خوی حجت‌الاسلام سید رضی موسوی‌شکوری چهارشنبه شب در اجتماع اساتید و طلاب مدرسه علمیه نمازی و امام خمینی در امام‌زاده کوه کمر با تبریک سالروز میلاد حضرت امام جواد (ع)، اظهار داشت: یکی از وظایف سنگین حوزه‌های علمیه معرفی سیره سیاسی ائمه به جوامع بشری است.

وی با اشاره به موضوع امامت امام جواد (ع) قبل از بلوغ (بحث کلامی)، عقد کردن دختر مأمون (ام فضل)، اعتراض عباسیان به مأمون در مورد ارتباط با امام، مناظره علمی امام با یحیی‌بن اکثم، محاصره شدید امام از ناحیه حکومت، برخورد امام با جریان‌های انحرافی از قبیل مجسمه، زیدیه، واقفیه، غالیان و فطحیه، تصریح کرد: تربیت کردن شاگردان برجسته از جمله موضوعات مهم دوران امامت امام جواد (ع) بود.

شکوری با اشاره به شیوه‌های ارتباطی امام جواد (ع) با شیعیان اظهار داشت: محل سکونت شیعیان آن روز کشورهای عراق، ایران و مصر بود و مهم‌ترین شهرهای مرکز شیعه خراسان، قم، ری، بغداد و مدائن بود.

وی در ادامه نصب وکیل، ارتباط در مراسم حج و مکاتبه و ملاقات حضوری را از جمله شیوه‌های ارتباطی امام جواد (ع) با پیروان و شیعیان خود برشمرد.

مسئول حوزه علمیه خوی خطاب به حاضران گفت: مهم‌ترین درس‌های زندگی سیاسی امام جواد (ع) عبارتند از مدیریت شیعیان در شرایط حساس و بحرانی، استفاده از روش‌های ابتکاری در ایجاد ارتباط با شیعیان و سامان‌دهی آنان، دفاع از اسلام ناب و فرهنگ اهل بیت (ع) با استفاده از روش‌های ممکن از جمله مناظره با دانشمندان، موضع‌گیری قاطع در مقابل جریان‌های انحرافی به ویژه در داخل شیعیان و در نهایت کادرسازی و تربیت نیروهای کارآمد است.

وی افزود: کادرسازی و تربیت نیروهای کارآمد برای تبلیغ معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت (ع) از قبیل عبدالعظیم حسنی، ابوهاشم جعفری، محمدبن مهزیار، احمدبن محمدبزنطی، ابراهیمبن محمد همدانی، خیران الخادم، احمدبن محمدبن عیسی انجام گرفته است.

شکوری در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: در این زمینه چند موضوع بسیار مهم بوده و باید مورد توجه عموم مردم و مسئولان به ویژه روحانیت و حوزه‌های علمیه قرار بگیرد.

شکوری به این موضوعات اشاره کرد و افزود: این موضوعات عبارتند از توجه عمیق به پیام‌ها و نصایح مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در زمینه انتخابات، هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان در آستانه انتخابات، بالا بردن سطح آگاهی جامعه در زمینه انتخابات، دفاع و حمایت از مسئولان و ارکان نظام به ویژه شورای نگهبان در زمینه تعیین صلاحیت نامزدها هستند.

۱۳۹۲/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...