نسخه چاپی

یك تشكر از ردصلاحیت‌ها، یك تشكر از فداكاری هاشمی

نمایندگان مجلس دیروز هم در جلسات صبح و بعدازظهر به بررسی لایحه بودجه سالی پرداختند كه دومین ماهش هم به پایان رسیده است. اما فضای جلسه دیروز بهارستان، تحت تاثیر اعلام نام كاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان قرار داشت.

به گزارش نما به نقل از اعتماد، سردار كريمي قدوسي كه قبل از ثبت‌نام آيت‌الله هاشمي در انتخابات، به اتفاق روح‌الله حسينيان و ساير همفكرانش نامه‌يي براي انتقاد از هاشمي تهيه كرده بود و آن را به امضاي نمايندگان رسانده بود، همان نمايندگاني كه پس از ثبت نام هاشمي هم در طول يك هفته، دو نامه عليه او در مجلس امضا كرده بودند، ديروز هم صبح خود را با جمع آوري امضا زير نامه تشكر از شوراي نگهبان به دليل ردصلاحيت‌ها آغاز كردند.نامه?يي كه در پايان جلسه ديروز خبرگزاري فارس خبر امضاي 150نماينده زير آن را منتشر كرد.

حسين حاجي دليگاني، از نمايندگان نزديك به طيف رسايي و حسينيان هم به عنوان اولين نماينده‌يي كه در بررسي لايحه بودجه در جلسه ديروز سخن مي‌گفت، حرف‌هاي خود را با تشكر از شوراي نگهبان آغاز كرد و تاكيد كرد كه اقدام شوراي نگهبان، نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي بود.

علي لاريجاني هم در نطق پيش از دستور خود به نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري توصيه كرد كه شرايط محيطي بين‌المللي كشور را در تبليغات و رفتارهاي سياسي خود لحاظ كنند.

غيبت علي مطهري كه رياست ستاد اصولگرايان حامي هاشمي را بر عهده داشت در كنار تكاپوي اعضاي جبهه پايداري در صحن مجلس كاملا به چشم مي‌آمد و در اين شرايط خبر رسيد كه جمعي از اصولگرايان مجلس تصميم گرفته‌اند به ديدار آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بروند. گفته مي‌شد، احمد توكلي و محمدحسن ابوترابي فرد درحال تدارك ديدن انجام اين ديدار هستند. زمزمه‌هاي نمايندگان در راهروهاي مجلس، حاكي از آن بود كه قرار است نمايندگان در ديدار با آيت‌الله هاشمي، از ايشان درخواست كنند كه با صدور بيانيه‌‌يي، بر تمكين به نظر شوراي نگهبان تاكيد كند و مانع ايجاد التهاب در جامعه شود. برخي ديگر از نمايندگان هم نسبت به عدم احراز صلاحيت چهره‌هايي نظير پزشكيان كه سابقه موفقي در وزارت و نمايندگي دارد، در كنار تاييد صلاحيت برخي از افراد كه فاقد تجربه مديريتي و اجرايي بودند ابراز تعجب مي‌كردند.

در اين بين ديگر نمايندگان اصولگرا هم كه حالا ديگر دغدغه چنداني براي رقابت با يك رقيب جدي نداشتند، به دنبال مسائل مربوط به كانديداهاي مطلوب خود بودند. چنانكه جمعي از روحانيون مجلس با نگارش نامه‌يي خطاب به آيت‌الله مهدوي كني و آيت‌الله يزدي، از آنها خواستند تا از ميان جمع همگون نامزدهاي اصولگرا، يكي را به عنوان اصلح معرفي كنند تا روحانيون مجلس از آن كانديدا حمايت كنند. ديگر نمايندگان هم مشغول رايزني براي انجام امور كانديداهاي محبوب خود بودند و در اين ميان، به موازات اعضاي جبهه پايداري كه در تلاش براي حمايت از جليلي بودند، نمايندگان حامي قاليباف هم با اعتماد به نفس بيشتري كه بعد از عدم احراز صلاحيت رقيب اصلي به دست آورده بودند، فعاليت مي‌كردند. در همين راستا قرار شد كه بعد از پايان جلسه نوبت بعدازظهر مجلس هم، نمايندگان حامي قاليباف كه تحت عنوان شوراي راهبردي در مجلس فعاليت مي‌كنند، به ديدار قاليباف بروند. در اين ميان اما هيچ خبري از ابراز نظر مثبت يا منفي درباره عدم احراز صلاحيت مشايي وجود نداشت. گويا كه اصلا دغدغه‌يي به نام دولت و كانديدايش براي اصولگرايان وجود نداشته و ندارد. در حالي‌كه تا زمان آغاز جلسه علني نوبت بعدازظهر همچنان برخي از نمايندگان اصولگراي معتدل، مي‌گفتند كه با توجه به نامه دختر امام (ره) به رهبري و تلاش‌هاي برخي از افراد، امكان ورود رهبري به ماجرا و صدور حكم حكومتي براي حضور آيت‌الله هاشمي به انتخابات وجود دارد، سخنان محمدرضا تابش در آغاز جلسه نوبت بعد از ظهر، اين پيام تلويحي را به همراه داشت كه ديگر قرار نيست در آرايش نامزدهاي انتخاباتي تغييري ايجاد شود. چرا كه نماينده اصلاح‌طلب يزد در آغاز جلسه علني نوبت بعد از ظهر، ضمن بيان تذكر شفاهي خود، چنين گفت: «ضمن تبريك به كانديداهاي تاييد صلاحيت شده انتخابات رياست‌جمهوري به عنوان يك عضو كوچك مجلس به حكم ادب از طرف جمع كثيري از همكاران خودم از تعهد و فداكاري جناب آقاي هاشمي رفسنجاني كه جهت تحقق حماسه حضور و مشاركت گسترده مردم در انتخابات رياست‌جمهوري كه تاكيد رهبر معظم انقلاب بود به مسووليت تاريخي خويش عمل كردند سپاسگزاري مي‌‌كنم. اميدوارم اين‌گونه ايثار و از خودگذشتگي براي حفظ و اعتلاي جمهوري اسلامي ايران براي ساير مسوولان الگو شود و سرمايه‌هاي معنوي و شخصيت‌هاي ممتاز نظام را فراتر از سرمايه‌هاي مادي قدر بدانيم.» به اين ترتيب مجلس باز هم مشغول بررسي بندهاي هزينه‌يي لايحه بودجه سال 92 شد و نمايندگان مجلس هم مشغول رايزني براي حمايت از كانديداهاي مطلوب خود و تلاش براي خلق حماسه‌يي كه بيست و چهار روز تا موعد آن زمان باقي است.

۱۳۹۲/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...