نسخه چاپی

سلطانيه:

گزارش آژانس تاكیدی برموفقیت فعالیت‌های هسته‌یی ایران است

عکس خبري -گزارش آژانس تاکيدي برموفقيت فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش اخیر مدیركل آژانس سندی اثبات كننده درخصوص موفقیت‌ها و دستاوردهای هسته‌یی كشورمان همسو با نظارت كامل آژانس بشمار می‌رود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی‌اصغر سلطانیه درباره گزارش یوکیا آمانو که شامگاه چهارشنبه در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار گرفت افزود: این گزارش، همانند گزارش‌های قبلی است و تنها بخشی از آمار و اطلاعات در آن تغییر کرده است.

وی درباره مهمترین پیام این گزارش گفت: پیام بارز این گزارش این است که آژانس می‌تواند به فعالیت‌های خود در زمینه بازرسی‌ها بدون هیچ مانعی ادامه دهد و هیچ شواهدی از انحراف مواد هسته‌یی و فعالیت‌ها به اهداف نظامی مشاهده نشده و این بسیار مهم است که پس از ده سال بازرسی‌های مستمر آشکار می‌سازد بسیاری از اظهارات و ادعاهای رسانه‌های غربی و یا اندک کشورهای غربی کاملا بی‌اساس است.

وی گفت: نکته بااهمیت دیگر این گزارش این است که هر بار پیشرفت‌های بیشتری از جمهوری اسلامی ایران را در زمینه هسته‌یی را اذعان می‌کند، آن هم زیر نظر آژانس و در چارچوب اهداف صلح‌آمیز،که مفهوم آن موفقیت، درعین تعهد به معاهدات بین‌المللی است.

سلطانیه گفت: در یک کلام این گزارش به صراحت به همه جهان اعلام می‌کند که تمام فعالیت‌های هسته‌یی ایران زیر نظر آژانس است و این پیام بسیار سریع و مشخص این گزارش است.

۱۳۹۲/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...