نسخه چاپی

روسیه خواستار واكنش سازنده معارضان به كنفرانس بین المللی سوریه شد

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای با اشاره به دیدار 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه با 'فیصل مقداد' معاون اول وزیر امور خارجه سوریه ، اعلام كرد: طرف روسی خواستار واكنش سازنده معارضان سوریه به كنفرانس بین المللی سوریه شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: طرف های روس و سوری در این دیدار در باره وضعیت سوری و پیرامون آن با توجه به تلاش های گسترده برای برگزاری كنفرانس بین المللی در باره این كشور گفت و گو كردند.
در بیانیه به نقل از وزیر خارجه روسیه آمده است: كنفرانس بین المللی سوریه برای كمك به طرف های سوری اعم از دولت و گروه های معارض آن و بر مبنای ابتكار روسیه و آمریكا و توافقنامه ژنو برگزار می شود.
بنا بر بیانیه، هدف از برگزاری این كنفرانس، یافتن راه حلی برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه، برقراری سازش ملی و امكان تعیین سرنوشت این كشور از راههای دمكراتیك و مطابق با آرمانهای ملت سوریه می باشد.
در ادامه بیانیه به نقل از لاوروف آمده است: مسكو امیدوار است كه گروه های معارض سوری برخورد سازنده ای نسبت به برگزاری كنفرانس بین المللی در باره سوریه داشته باشند.
در ادامه بیانیه گفته شده است: معاون وزیر امور خارجه سوریه هم در این دیدار آمادگی دمشق را برای گفت و گو با گروه های معارض ازجمله در چارچوب كنفرانس بین المللی در باره سوریه اعلام كرد.
'مقداد' همچنین سیاست روسیه برای كمك به حل و فصل بحران سوریه و جلوگیری از تحمیل نسخه های خارجی برای حل مسایل این كشور را عالی ارزیابی كرد.
در بیانیه همچنین به قدردانی طرف سوری از كمك های انسانی روسیه به مردم سوریه اشاره شده است.

۱۳۹۲/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...