نسخه چاپی

تل آویو به محض سقوط دمشق به سوریه حمله می‌كند

عکس خبري -تل آويو به محض سقوط دمشق به سوريه حمله مي‌کند

یكی از فرماندهان ارتش رژیم اسرائیل می‌گوید تل آویو آماده است به محض سقوط دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به این كشور حمله كند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، سرلشکر امیر اشل روز چهارشنبه (۱ خرداد) گفت رژیم تل آویو ممکن است «به محض سقوط دمشق» یک جنگ ناگهانی به سوریه را آغاز کند.

اشل افزود :«ما باید ظرف چند ساعت برای هر سناریویی آماده شویم.»

وی خاطرنشان کرد رژیم اسرائیل حتی برای یک جنگ «طولانی‌مدت» با «سوریه پس از سرنگونی اسد» نیز آمادگی دارد.

تهدید اخیر اسرائیل به عنوان بخشی از تلاش‌های برخوردار از حمایت غرب است که به منظور صحنه‌سازی برای مداخله نظامی در سوریه صورت می‌گیرد.

ارتش اسرائیل از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳ بار به سوریه حمله هوایی کرده است.

سوریه ۵ می اعلام کرد رژیم اسرائیل یک مرکز تحقیقاتی در حومه دمشق را هدف حمله هوایی قرار داده است. این حمله در پی تحمیل خسارات سنگین از سوی ارتش سوریه به گروه‌های هم‌پیمان القاعده در این کشور روی داد. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های سوری در این حمله راکت‌های اسرائیل به مرکز تحقیقاتی جمرایا اصابت کرد.

مرکز تحقیقاتی جمرایا ماه ژانویه نیز هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته بود.

حمله ۵ می اندکی پس از آن روی داد که تل آویو تایید کرد جنگنده‌های این رژیم ۳ می نقطه دیگری را در سوریه هدف قرار داده بودند.

قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها از جمله رژیم اسرائیل، ترکیه، عربستان سعودی و قطر در حمایت از گروه‌های شورشی در سوریه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

سوريه بیش از ۲ سال است که صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين ناآرامي ها جان خود را از دست داده‌اند.

۱۳۹۲/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...