نسخه چاپی

موافقت عربستان با افزایش تعداد حجاج ایرانی

پایگاه اطلاع رسانی حج از موافقت وزارت حج عربستان برای افزایش آمار حجاج ایرانی در موسم حج سال جاری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، وزارت حج عربستان سعودی برای حج آینده تعداد ویزای حجاج اعزامی ازجمهوری اسلامی را به ۷۹ هزارو ۴۰۹ نفر افزایش داد.
براساس این گزارش‌، سعودی‌ها با افزایش پنج هزار سهمیه به تعداد حجاج ایرانی سال جاری عدد ویزا را به ۷۹ هزارو ۴۰۹ نفر رسانده‌اند.
در این گزارش آمده است، انتظار می‌رود سعودی‌ها به درخواست سازمان حج و زیارت کشورمان مبنی برافزایش تا سقف ده هزارنفر موافقت کرده و پنج هزارنفر دیگر به جمع ویزاها اضافه کنند.
در سال‌های اولیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پیش ازحج سال ۶۶، سهمیه حجاج ایرانی حدود ۱۵۰ هزار نفربود.
این گزارش می‌افزاید: درسه سال ۶۷، ۶۸ و ۶۹ که حج جمهوری اسلامی ایران تعطیل بود، سازمان کنفرانس اسلامی درمصوبه‌ای، سهمیه حج کشورهای اسلامی را به ازای هریک میلیون نفر یک هزار نفر تعیین کرد.
در سال‌های ۷۰و ۷۱و ۷۲ نیز هرسال نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از جمهوری اسلامی به حج مشرف شدند لیکن درسال ۷۳ سعودی‌ها سهمیه حج کشورمان را به ۶۵ هزار نفر که برابر باجمعیت ۶۵ میلیونی آن زمان بود کاهش دادند وادعا کردند در سه سال اخیر ازسهمیه سه سال تعطیلی هم استفاده شده است.
پس از آن در سال‌هایی با افزایش مناسبات میان مسئولان دو کشور و برخورداری ازسهمیه استفاده نشده برخی از کشورهای فقیر، آمار حجاج ایرانی به بیش از یکصد هزار نفر رسید که این رقم در سه سال اخیر مطابق با جمعیت ۷۵ میلیونی کشور در نظر گرفته شده است.

۱۳۹۲/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...