نسخه چاپی

پیش فروش سكه متوقف شد

عکس خبري -پيش فروش سکه متوقف شد

بانك مركزی از روزهای پایانی آذرماه سال گذشته برای مقابله با افزایش حبابی قیمت سكه، پیش‌فروش سكه را ابتدا در دوره‌ی چهار ماهه و سپس در دوره‌های شش ماه، هشت‌ماهه و 9 ماهه عملیاتی كرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا بر این اساس تا آخرین روز سال حدود 9 میلیون و 300 هزار سکه پیش‌فروش شد که اولین روز تحویل آن 29 فروردین‌ماه سال جاری است، اما هم زمان با پایان سال گذشته، پیش فروش سکه به روش حضوری نیز متوقف شد و هنوز روش جدید پیش فروش که به گفته مسوولان بانک مرکزی از طریق اینترنت خواهد بود، عملیاتی نشده است.

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی در این باره گفت: پیش‌فروش سکه به روشی که در چند ماه پایانی سال گذشته در شعب بانک ملی انجام می‌شد، متوقف شده است.

عباس کمرئی ایسنا اظهار کرد: هنوز درباره‌ نحوه پیش‌فروش سکه در شعب بانک ملی برای سال جاری تصمیمی اتخاذ نشده، اما آنچه قطعیت دارد، فروش سکه در بانک کارگشایی است.

او افزود: قرار شد که بانک مرکزی برای راه‌اندازی سایت اینترنتی پیش‌فروش سکه اقداماتی انجام بدهد، اما هنوز این اقدامات به مرحله‌ نهایی نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از پنجم فروردین‌ماه سال جاری که بانک‌ها بازگشایی شدند، سکه در شعب بانک ملی پیش‌فروش شده یا خیر؟ گفت: در سال جدید پیش‌فروش سکه انجام نشد و تا اطلاع ثانوی فروش سکه فقط در بانک کارگشایی انجام می‌شود.

در پیش فروش سکه با دوره تحویل چهارماهه، بیش از چهار میلیون قطعه سکه تحویل مردم خواهد شد که پیش بینی می‌شود با ورود این میزان سکه به بازار، کاهش قیمت سکه که چندی است آغاز شده، شتاب بیشتری به خود بگیرد.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...