نسخه چاپی

دیلی‌تلگراف: مخالفان مسلح سوری در آستانه شكست قرار دارند

عکس خبري -ديلي‌تلگراف: مخالفان مسلح سوري در آستانه شکست قرار دارند

یك روزنامه انگلیسی در گزارشی میدانی از درگیری‌ها در شهرهای حلب و دمشق اعتراف كرده مخالفان مسلح سوری در آستانه شكست قرار دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، دو خبرنگار روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف از خطوط مقدم درگیری‌ها در شهرهای حلب و ریف دمشق در سوریه گزارش می‌دهند هرج و مرج در میان مخالفان مسلح سوری موج می‌زند و دولت سوریه توانسته است نبض عملیات در این دو شهر را به دست بگیرد.

«راث شرلوک» خبرنگار این روزنامه انگلیسی در شهر دمشق می‌گوید: «پوسترهای بشار اسد این روزها با غرور بیشتری در خیابان‌های شهر دمشق آویخته می‌شوند.»

وی ضمن اشاره به دستاوردهای جسته و گریخته مخالفان مسلح در خلال چند هفته گذشته که در مقاطعی به کنترل موقت آنها بر مناطقی از شمال دمشق منجر شد از قول تحلیلگرانی که این پیروزی‌ها را زمینه‌ساز سقوط نهایی بشار اسد می‌دانستند می‌نویسد: «امروز همان تحلیلگران می‌گویند بشار اسد در موقعیتی قرار گرفته که می‌تواند ضربه کاری نهایی را بر مخالفان مسلح وارد نماید.»

وی می‌افزاید: «آقای اسد راه درعا و اردن را مجدداً باز کرده و به دستاوردهای جسته و گریخته شورشی‌ها در شمال پایان داده است.»

«راث شرلوک» در بخش دیگری از گزارش خود از وضعیت ناآرامی‌ها در شهر دمشق به گزارشی از یک سازمان اطلاعاتی آلمانی موسوم به بی‌ان‌دی اشاره می‌کند. به گفته وی این سازمان اطلاعاتی که سال گذشته سقوط قریب‌الوقوع بشار اسد را پیش‌بینی کرده بود اکنون معتقد است بشار اسد تا پایان سال جاری موفق خواهد شد کنترل کامل مناطق جنوبی دمشق را به دست آورد.

به گفته این خبرنگار انگلیسی در دمشق ممکن است دولت سوریه کنترل مناطق زیادی را به دست نیاورده باشد، اما کنترل بر گلوگاه‌های اصلی این امکان را به دست آورده که هر زمان بخواهد، به مخالفان حمله کند.

اختلافات بین مخالفان سوری از جمله عوامل دیگری است که به گفته این خبرنگار، کار را برای آنها دشوارتر می‌کند. وی می‌گوید: «مخالفان سوریه به نحو بدی بین اسلامگراها، نظامی‌ها و نیروهای سکولار تقسیم شده‌اند.»

ریچارد اسپنسر خبرنگار دیلی‌تلگراف در شهر حلب هم روایت مشابهی از وضعیت مخالفان دارد.

وی می‌نویسد: «اکنون دولت یک گروه داوطلب 60 هزار نفره موسوم به نیروی دفاع ملی تشکیل داده که قابلیت مقابله با تاکتیک‌های شورشی‌ها و نبردهای خیابانی را دارد.»

این خبرنگار دیلی‌تلگراف در حلب در توضیح، می‌نویسد: «تا زمانی که نیروی دفاع ملی تشکیل شود رژیم مجبور بود کنترل مناطق را با فرستادن تانک به خیابان‌های اصلی پس بگیرد. شورشی‌ها پس از مدتی باز می‌گشتند. اما اکنون ترکیبی از آموزش‌های جنگ شهری و تلقین بیشتر ارزش‌های وطن‌دوستی باعث شده اوضاع متفاوت شود.»

وی ادامه می‌دهد: «از طرف دیگر روحیه مخالفان سوری هم افت کرده است.»

این خبرنگار در بخش دیگری از گزارش خود از اوضاع مخالفان می‌نویسد: نیروهای امنیتی بلندپایه انگلیسی هم در حال حاضر معتقدند که مخالفان مسلح سوری در معرض شکست قرار دارند.

۱۳۹۲/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...