نسخه چاپی

جمع‌آوری كالاهای بدون برچسب شبنم

معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز از آغاز مرحله بعدی اجرای طرح شبنم از اول خردادماه سال‌جاری و جمع آوری كالاهای مشمول مرحله اول و دوم طرح خبر داد.

به گزارش نما مهدی ابویی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به این که تاکنون مرحله اول و دوم طرح با موفقیت اجرا و در جامعه نهادینه شده است، اظهار کرد: اجرای طرح استراتژیک و ملی کد رهگیری کالاهای وارداتی که در سطح عرضه موسوم به شبنم است در واقع شفاف سازی گردش کالا و کاهش چشمگیری قاچاق کالا را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: برابر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ای که با حضور رییس شورای اصناف کشور و روسای اتحادیه های صنفی ، مدیران سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استانهای تهران و البرز، نیروی انتظامی ، سازمان غذا و دارو و مسوولان اجرایی طرح کد رهگیری برگزار شد، با توجه به اتمام الصاق کد رهگیری روی کالاهای مشمول مرحله دوم طرح سازمان حمایت و شورای اصناف موظف شدند از ابتدای خرداد ماه سال جاری با تنظیم برنامه نسبت به تشدید کنترل و برخورد با کالاهای فاقد کد رهگیری (شبنم ) اقدام کنند.

او ضمن رضایت بخش خواندن عملکرد اتحادیه ها و شورای اصناف کشور در اجرای طرح بخصوص در تهران خواهان سرعت بخشیدن و رفع اشکالات موجود اجرای طرح در استان البرز شد.

ابویی تاکید کرد: روسای سازمان صنعت معدن و تجارت و دانشگاههای علوم پزشکی و مجامع صنفی استان ها باید به وظایف خود در این زمینه به نحو مطلوب تری عمل کنند.

همچنین در این رابطه نوده فراهانی، رییس شورای اصناف کشور اجرای این طرح را برای فعالیت بهتر و سالمتر تمامی صنوف بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی گفت: با اجرای طرح شبنم قاچاق کالا که به تولید و بازرگانی و تجارت کشور ضربه می زند کاهش خواهد یافت.

رئیس شورای اصناف آمادگی اصناف را برای اجرای مراحل بعدی این طرح اعلام کرد و رفع برخی از مشکلات اجرایی خواستار شد.

۱۳۹۲/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...