نسخه چاپی

موحدي كرماني:

تبلیغات با عكس و پوستر، تحقیر مردم است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، از شورای نگهبان تشكر كرد و گفت كه این شورا بر اساس وظیفه‌ای كه دین و قانون به عهده‌اش گذاشته خوب و دقیق عمل كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: شورای نگهبان خوب عمل کرده و انتظاری هم از عده‌ای فقهای عادل و سایر اعضای شورا نیست. سفارش مقام معظم رهبری هم همین بود که باید به قانون احترام گذاشته شود، زیرا اگر به قانون عمل نشود و قانون‌شکنی شود، هیچ چیز در جای خود قرار نمی‌گیرد.

وی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به تشریح خصوصیات کاندیداهای اصلح از سوی مقام معظم رهبری، به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه کرد که در تبلیغات انتخاباتی‌شان از اسراف پرهیز کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقت وسیعی در اختیار کاندیداها قرار گرفته شده و آنها می‌توانند هرچه می‌خواهند خود را در این فرصت تبلیغ کنند. به نظر من اصلا نیاز نیست آنها با عکس و پوستر رای بیاورند و حتی این کار تحقیر مردم است. مگر مردم به عکس رای می‌دهند؟ مگر می‌بینند کاندیدایی که عکس زیادی دارد به او رای می‌دهند؟ آیا مردم را اینقدر کوچک دیده‌اید؟ مردم ما رشد، بصیرت و فکر و عقل دارند و به حرف‌ها گوش می‌دهند و می‌بینند که بهترین برنامه را چه کسی دارد و کدام‌یک قدرتمندتر،‌ دلسوزتر و قوی‌تر است و بیشتر از ولی فقیه تبعیت دارد و به اسلام پایبندتر است یا اینکه زندگی‌اش دور از تجمعات است؛ مردم اینها را می‌بینند نه عکس را.

موحدی‌کرمانی با بیان اینکه "کاندیداها در تبلیغاتشان به حداقل اکتفا کنند"، افزود: اگر می‌پذیرفتند، من می‌گفتم اصلا دست به چنین کارهایی نزنید اما ظاهرا نمی‌پذیرند؛ لذا به همان حداقل‌ها اکتفا کنند. این صحنه آزمایشی برای کاندیداهاست تا مردم ببینند اگر کاندیدایی اسراف می‌کند که حرام است، همین حالا به دیگری رای بدهند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبری، کسانی که مسئولیت می‌پذیرند، چه رییس‌جمهور، چه وزرا، مدیران کل و همه کسانی که در رأس هستند، اول باید مطیع رهبر باشند و این از همه مهمتر است. مردم سعی کنند در معیارهایی که در نظر می‌گیرند به کسی که نمره‌اش در ولایت بالاتر است توجه کنند.

وی محبت به مردم را از دیگر ویژگی‌های ضروری برای صاحبان قدرت عنوان کرد و افزود: مبادا کسانی که پستی می‌گیرند خودشان، نزدیکان، خویشاوندان و دوستانشان را بر مردم ترجیح بدهند. فکر نکنند اگر پست ریاست‌جمهوری به دست می‌آورند می‌توانند به خویشاوندان و دوستانشان و کسانی که برایشان تبلیغ کردند محبت بیشتری کنند. این امانتی به دست آنهاست و خیانت به این امانت، خیانت به خدا و پیغمبر است؛ بنابراین مواظب باشند امتیاز غلط و بی‌جا به کسی داده نشود.

موحدی کرمانی حضور حماسی در انتخابات را برابر با بیمه کردن کشور دانست و خطاب به مردم گفت: اگر ایران را دوست دارید و می‌خواهید کشور بیمه شود و مصون بماند در انتخابات حضور گسترده داشته باشید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: الحمدالله کشور ما به این مقام رسیده که بتواند در یک مقطع زمانی خرمشهر عزیز را که خونین‌شهر بود و 578 روز در اسارت دشمن قرار داشت، آزاد کند. همچنان که پیش از این گفته شده، خرمشهر را خدا آزاد کرد اما بوسیله امتی که ایمان، تقوا، صبر، استقامت و معنویت دارد. پیروزی بر چنین امتی نازل شد و در نتیجه خرمشهر آزاد شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بودایی‌ها همچنان در این کشور جنایت می‌کنند و اخیرا دو پسر بچه را از مدرسه ربوده‌اند و اجسادشان را قطعه قطعه کرده و در آتش سوزانده‌اند. از خدا می‌خواهیم این ستمگران را نابود کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از موفقیت‌های ارتش سوریه گفت: خوشبختانه ارتش سوریه تروریست‌ها را به عقب رانده و ما از این توفیق خدا را شاکریم. الحمدالله تروریست‌ها هم به جان هم افتاده‌اند و در عین حال آنها دست از جنایت برنمی‌دارند و شاهد بودیم جبهه النصره در شرق سوریه حکم اعدام 12 نفر را صادر کرد و پس از اینکه سر دو نفر از این جوانان را بریدند آنها را در خیابان‌ها گردانده و مردم را تهدید کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه، حمله به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در بحرین را محکوم کرد و برای کسانی که در بحرین در دفاع از شرف انسانیت و دین قیام کرده‌اند آرزوی موفقیت کرد.

موحدی‌کرمانی همچنین سالروز وفات حضرت زینب(س) را تسلیت گفت.

وی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران عدل و عدالت را محور اصلی و مهم‌ترین ارزش در حکومت اسلامی دانست و با اشاره به حساسیت امام علی (ع) نسبت به بیت‌المال گفت: وقتی مردم می‌خواستند با امام علی (ع) بیعت کنند ایشان می‌گفتند به دنبال کس دیگری بروید زیرا اگر من حکومت را به دست بگیرم برنامه‌ سختی دارم و اجازه نمی‌دهم مال‌های فراوانی که در حکومت قبلی به دست آورده‌اید در دستان شما باقی بماند بلکه آنها را به بیت‌المال برمی‌گردانم، حتی اگر این اموال را مهریه زنانتان کرده باشید؛ چراکه سعادت و رفاه مردم در عدالت است.

موحدی‌کرمانی با بیان اینکه "اگر امروز می‌بینیم که در جایی بودجه وجود ندارد، به این دلیل است که این بودجه در جای دیگری بی‌حساب خرج می‌شود"، افزود: این در حالی است که در اسلام در مورد بودجه و اموال عمومی تعبیر به قیام شده و در مورد کعبه نیز چنین تعبیری صدق می‌کند. به نظر می‌رسد این به این معناست که کعبه به امت اسلامی برای بینش و معارف اسلام الهام می‌دهد و ثروت عمومی هم نیاز مادی امت و اسلام است که این دو با هم عامل قیام هستند.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی (ع) نیز گفت: اگر کسی می‌خواهد تمام ابعاد دین را بشناسد باید به زندگی نورانی امیرالمومنین علی (ع) نگاه کند که سیاست، ناله شب و شجاعت روز را همزمان دارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چند چیز است که خداوند آنها را با هم قبول می‌کند؛ یکی نماز و زکات است یعنی اگر کسی نماز بخواند اما از زکات غفلت کند نمازش قبول نیست.

دیگری تقوا و صله رحم است. اگر کسی تقوای کافی داشته باشد اما به خویشاوندن توجه نکند، تقوای او پذیرفته نیست. دیگری شکر خدا و شکر پدر و مادر است و اگر کسی شبانه‌روز هم شکر خدا بگوید اما شاکر پدر و مادر نباشد، شکر او نسبت به خدا هم پذیرفته نمی‌شود.

۱۳۹۲/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...