نسخه چاپی

شگفتی ناظر فدراسیون جهانی از خودروهای كلاسیك ایران

ناظر فدراسیون جهانی اتومبیلرانی از خودروهای كلاسیك حاضر در رالی تهران ابراز شگفتی و خوشحالی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، کلاوس مولر اظهار کرد: من علاقه زیادی به ماشین‌های قدیمی دارم و دوست داشتم که در این زمینه با همه جهان ارتباط داشته باشم. وقتی دیدم در ایران چنین رالی قرار است برگزار شود هماهنگی‌های لازم را انجام دادم و به کشور شما آمدم. از این که اینجا هستم خوشحالم.

وی افزود: وقتی این ماشین‌های زیبا را در کنار یکدیگر دیدم بسیار متعجب شدم، چرا که در ایران واقعا برای این ماشین‌ها ارزش قائل هستند. برخی از ماشین ها را در این رالی دیدم که شگفت زده‌ام کرد. در سال‌های گذشته ماشین‌های کلاسیک زیادی را دیده‌ام، اما این ماشین‌هایی که در ایران دیده‌ام چیز دیگری هستند.

ناظر فدراسیون جهانی اتومبیلرانی با تاکید بر این که مالکان خودروهای کلاسیک ایرانی به اصالت خودروها خیلی اهمیت می‌دهند گفت: در کشورهای دیگر خودروهای زیادی را دیده‌ام ، اما صاحبان آنها زیاد به اصالت خودروها اهمیت نمی دادند. اما در ایران می بینم که هر خودرو اصالت خود را حفظ کرده است و جا دارد که از مالکان آنها که عاشق این خودروها هستند تشکر کنم.

وی یادآور شد: چیز دیگری که من را در این رالی و حضورم در ایران شگفت زده کرد این بود که مردم شما از بودن در کنار خانواده و سوار شدن بر این خودروهای کلاسیک لذت می برند. در کشورهای دیگر این خودروها را به نوعی تنها برای نمایش می‌خواهند ، اما در ایران ضمن این که آن را نمایش می‌دهند از آن استفاده هم می‌کنند. این برای من بسیار ارزشمند است.

این راننده قدیمی آلمانی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی مطالعه روی ماشین‌های کلاسیک و فعالیت در این بخش را شروع کرده؟ گفت: سال 1984 هنگام عبور از ایتالیا بودم که یک موتور قدیمی "دوکاتی" را دیدم و علاقه پیدا کردم که آن را تعمیر کنم. بعد از تعمیرو سوار شدن بر آن بود که علاقه پیدا کردم، ماشین‌ها و موتورهای قدیمی را جمع‌آوری کرده و از آنها استفاده کنم. از آن سال به بعد به شدت درگیر این بحث هستم و از عمری که در این راه گذاشته‌ام راضی‌ام . صاحبان این خودروها عاشق آنها هستند.

مولر برای اولین بار است که همراه خانواده خود به ایران آمده است.

۱۳۹۲/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...