نسخه چاپی

توصیه انتخاباتی پناهیان به مردم

عکس خبري -توصيه انتخاباتي پناهيان به مردم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سعی كنید فردی را انتخاب كنید كه برای اصلاح سبك زندگی در جامعه تلاش كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در همایش سبک زندگی و جوان که به همت بسیج ادارات، معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در سالن رازی بیمارستان فاطمیه برگزار شد، اظهار داشت: چون عمل در انسان بسیار تأثیرگذار است؛ از این رو، سبک زندگی اهمیت پیدا کرده، اما اگر در انسان اندیشه، عقاید و احساسات تاثیرگذارتر بود، سبک زندگی اهمیت چندانی نداشت.

وی افزود: علت اینکه در جامعه باید به طور خاص به اهمیت سبک زندگی پرداخته شود، اهمیت بیش از حد دو مقوله علم‌زدگی و عقیده‌زدگی در جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه تهران بیان داشت: برای آگاهی دادن به افراد و داشتن عقیده خوب، فرد باید از ظرفیت روحی سالمی برخوردار باشد و این امر جز با اصلاح رفتار امکان‌پذیر نیست.

پناهیان ادامه داد: یکی از نقص‌های ساختاری جامعه ما، بی‌توجهی به عمل در رفتار است.

وی با اشاره به آیه اول سوره «بقره» که می‌فرماید «این کتاب، متقین را هدایت می‌کند»، افزود: متقین کسانی هستند که بر رفتار خودشان کنترل داشته باشند؛ بنابراین کسی که نتواند رفتارش را کنترل کند، قابل هدایت نیست؛ به همین علت فرد در ابتدا باید رفتار و سپس افکارش را اصلاح کند.

استاد حوزه و دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: سبک زندگی در بخش‌های مختلف زندگی تأثیرگذار بوده و یکی از محورهای مهم که در سبک زندگی اهمیت دارد، ادب است.

پناهیان خطاب به مردم اظهار داشت: امروز باید در سبک زندگی خود اندیشه کنید و برای داشتن سبک زندگی بهتر ریشه‌های فرهنگی، قومی، بومی، و منطقه‌ای خود را مد نظر داشته باشید.

وی ادامه داد: در جای دیگر از قرآن آمده است که ما تقوا را به انسان الهام کرده‌ایم و همان الهام اولیه جای بسیاری از آگاهی‌ها را می‌گیرد؛ پس به انسان بگویید رفتارش را متقیانه انجام دهد.

استاد حوزه و دانشگاه تهران به بحث انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و افزود: رهبران و مدیران سیاسی کشور باید درک عمیقی از مسائل فرهنگی جامعه داشته باشند.

پناهیان به مردم توصیه کرد: سعی کنید فردی را انتخاب کنید که برای اصلاح سبک زندگی در جامعه نیز تلاش کند.

۱۳۹۲/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...