نسخه چاپی

چراقیمت مرغ درایام نوروز بالا رفت؟

عکس خبري -چراقيمت مرغ درايام نوروز بالا رفت؟

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح كرد: به دلیل افزایش قیمت خوراك مرغ و همچنین كمبود آن در بازار مصرف، هزینه‌های تولید به میزان چشمگیری افزایش یافت كه به همین نسبت این افزایش هزینه‌ها بر قیمت نهایی محصول (گوشت مرغ) افزوده شد.

به گزارش نما، حسين مقدم‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد:‌ تا دي ماه سال گذشته روند توليد گوشت مرغ عادي بود و توليد اين محصول بر مصرف افزوني داشت كه توليدكنندگان به دنبال شكل گيري صادرات و تخصيص جوايز صادراتي در اين محصول بودند.

وي افزود: اواخر سال گذشته به دليل مواجه شدن با افزايش نرخ ارز همزمان با مشكلات گشايش اعتباري در واردات نهاده‌هاي توليد، وقفه‌اي در ثبت سفارش واردات خوراك طيور ايجاد شد به طوري كه برخي نهاده‌ها با افزايش قيمت بسيار زياد و كمبود مواجه شدند.

مقدم‌نيا افزود: در حاليكه در دو - سه ماهه آخر سال اغلب مرغداري‌ها با ظرفيت كامل براي توليد بيشتر و پاسخگويي به تقاضاي بازار جوجه‌ريزي كرده بودند، دان به موقع تامين نشد و قيمت‌ها به شدت افزايش يافت كه با روند عادي توليد را برهم زد.

مدير عامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي تصريح كرد: به دليل افزايش شديد قيمت نهاده‌ها و كمبود آن در بازار مصرف، هزينه‌هاي توليد به ميزان چشمگيري افزايش يافت كه به همين نسبت اين افزايش هزينه‌ها بر قيمت نهايي محصول افزوده شد.

به گفته وي در روزهاي پاياني سال و ايام نوروز هر كيلو مرغ زنده به سه هزار تا سه هزار و 200 تومان افزايش يافت كه در بازار مصرف گوشت مرغ نيز تا چهار هزار و 900 تومان به دست مصرف كنندگان رسيد.

مقدم‌نيا با اشاره به اين‌كه سال گذشته براساس برنامه بايد يك ميليون و 650 هزار تن گوشت مرغ در كشور توليد مي‌شد، گفت: ميزان توليد اين محصول به بيش از يك ميليون و 750 هزار تن رسيد اما پايان سال به دليل كاهش ذخاير خوراك طيور در انبارها و افزايش قيمت آن شوك در بازار توليد و مصرف ايجاد شد.

مدير عامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي تصريح كرد: ضروري است براي ايجاد تعادل در بازار تقاضا و مصرف دولت در زمينه توليد به موقع و ارزان قيمت نهاده‌ها اقدام كند تا طي دو - سه ماه آينده با مشكل كمبود توليد و يا افزايش شديد قيمت در اين محصول مواجه نشويم.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...