نسخه چاپی

توضیح وزیر ارشاد درباره حمایت از جلیلی

عکس خبري -توضيح وزير ارشاد درباره حمايت از جليلي

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعضای دولت حتی رییس‌جمهور می‌توانند به عنوان شخص حقیقی از یك كاندیدا حمایت كنند؛ اما دولت به عنوان دولت نمی‌تواند از یك كاندیدای خاص حمایت كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سیدمحمد حسینی درباره‌ی حضورش در برنامه تبلیغاتی روز جمعه (سوم خرداد) سعید جلیلی، کاندیدای ریاست‌جمهوری، گفت: اعضای دولت به عنوان شخص حقیقی می‌توانند از یک کاندیدا حمایت کنند و معمولا هم بین همه‌ی اعضای دولت درباره‌ی یک کاندیدای خاص اتفاق نظر وجود ندارد.

او افزود: پس از دوم خرداد، بعضی از اعضای دولت رسما از آقای ناطق نوری حمایت کردند و عده‌ای هم رسما از آقای خاتمی دفاع کردند. آقای نعمت‌زاده هم روز جمعه در برنامه‌ی آقای روحانی حضور داشت. البته این حمایت‌های رسمی به شکل شخص حقیقی صورت می‌گیرد.

وزیر ارشادر در ادامه گفت: حتا رؤسای جمهور دوره‌های پیش نیز عضو احزاب گوناگون بودند. به عنوان نمونه جلسات جامعه‌ی روحانیت مبارز در دفتر یکی از آن‌ها تشکیل می‌شد و در هنگام انتخابات نیز از یک کاندیدا حمایت می‌کردند. آقای خاتمی هم عضو مجع روحانیون مبارز بودند. این مسأله، ‌مسأله‌ی جدیدی نیست.

حسینی همچنین گفت: آن‌چه مهم است، این است که دولت یا وزیران نباید از امکانات دولتی برای حمایت از یک کاندیدای خاص استفاده کنند. روز جمعه من در وقت تعطیلی خود در اجتماع یک کاندیدای ریاست‌جمهوری حاضر شدم و به حرف‌های ایشان گوش کردم. من دبیرکل تشکل دانشگاهیان ایران اسلامی هستم. ما در این تشکل یکی از کاندیداها را اصلح دانستیم و از او حمایت کردیم. کسی که مسؤولیتی در این سطح دارد، نمی‌تواند گرایش سیاسی نداشته باشد. حال بعضی مثل ما صادقانه عمل می‌کنند و بعضی دیگر به لطایف‌الحیل از امکانات دولتی هم استفاده می‌کنند و به کسی اعلام نمی‌کنند.

او افزود: نیروهای نظامی و اعضای وزارت خارجه از حمایت از کاندیدا برحذر داشته می‌شوند. ما که نیروی نظامی نیستیم. اگر افراد وارد نشوند، شور و حال انتخاباتی ایجاد نمی‌شود. تنها باید مراقبت کرد که کسی برای حمایت از کاندیدا به بیت‌المال دسترسی نداشته باشد.

او همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا آقای احمدی‌نژاد از این حضور شما خبر داشتند یا خیر، گفت: آدم نباید درباره‌ی هر مسأله‌ی جزیی‌ای سؤال کند.

حسینی سپس درباره‌ی احتمال مشاوره‌ی فرهنگی دادن به سعید جلیلی گفت: دوستان ما در کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به این جمع‌بندی رسیدند. ما هم به عنوان عضو تشکل اگر کمکی باشد، انجام می‌دهیم. ما ضوابط را رعایت خواهیم کرد.

او سپس ادامه داد: ‌ما باید به برپایی با شور و نشاط انتخابات کمک کنیم. مراقبت در نحوه‌ی فعالیت در دوران انتخابات منحصر به قوه‌ی مجریه نیست. در دیگر قوا و نهادهای حکومتی هم افراد نباید از بودجه‌های سازمانی در کارهای تبلیغاتی استفاده کنند. اگر اشکالی گرفته می‌شود، همه باید زیر نظر باشند؛ چه در قوه‌ی مقننه، چه قضاییه و چه در سازمان‌های مختلف.

۱۳۹۲/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...