نسخه چاپی

سردار نقدي:

۲۴ خرداد روز شكست تحریم‌های دشمن است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریكایی‌ها كه هدفشان از تحریم‌ها جدا كردن مردم از نظام است، در روز ۲۴ خرداد جواب خود را از ملت ایران می‌گیرند.



به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مسجد ملاحیدر خمینی شهر اصفهان در جمع هزاران نفر از معتکفین گفت: 24 خرداد روز شکست تحریم‌های دشمن است و امریکایی‌ها که هدفشان از تحریم‌ها جدا کردن مردم از نظام بود، بیایند جوابشان را از مردم بگیرند.

وی تشییع همزمان 375 شهید را در میدان اصفهان در دوران دفاع مقدس یادآور شد و بیان کرد: مردمی که در سخت‌ترین شرایط مقاومت کرده و تسلیم نشدند هیچگاه با بالا و پایین رفتن قیمت روغن و گوشت تن به سازش نخواهند داد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سلسه سخنرانی‌های خویش با موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: امروز در پیچ تاریخی و انتخاب تمدن اسلامی به جای تمدن غربی توسط بشریت هستیم و الگو شدن جمهوری اسلامی برای مردم جهان، دلیل دشمنی آمریکا با ایران در تمامی عرصه‌ها است تا نگذارند این تمدن اسلامی ایجاد شود.

نقدی ضمن تشریح وضعیت صحنه نبرد آمریکا با ایران در عرصه‌های مختلف به صحنه علمی اشاره کرد و تصریح کرد: آمریکا از نظر علم و فن آوری رو به افول است همانطور که در سند قرن 21 خود بر عدم تمایل جوانان آمریکایی در ورود به عرصه های فنی و تکنولوژیک تأکید دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ناتوانی اقتصاد بی‌رمق آمریکا را برای رقابت با سایر کشورها در مؤلفه‌های انرژی، نیروی کار و مواد اولیه یادآور شد و خاطرنشان کرد: اقتصاد آمریکا تنها متکی به فن آوری‌های انحصاری است و این انحصارات علمی و فن آوری هر روز توسط ایران، هند، چین و سایر کشورها شکسته می‌شود چرا که نخبگان علمی که به آمریکا رفته‌اند بخش عظیمی از نتایج تحقیقات خود را به دستگاه‌های آمریکا نمی‌دهند و مخفیانه در کشورهای خود این دستاوردها را توسعه می‌دهند.

وی با یادآوری سرعت یازده برابری پیشرفت علمی و تولید علم در کشور نسبت به متوسط دنیا، تاکید کرد: همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند "ملت و نخبگان و مغزهای ما را به هرآنچه از بیرون این مرزها است، آنچنان دلبسته کردند که اصلاً کسی این مجال و این جرات و شجاعت را پیدا نکند که فکر کند می‌توان برخلاف آن حرفها یا غیر از آن حرفها و آن نظریه‌ها ، نظریه ارائه کند".

رئیس سازمان بسیج مستضعفین دستاوردهای علمی و فن آوری ایران اسلامی در ترسیم صحنه نبرد در جبهه علمی و فن آوری را اینگونه بیان کرد: توسعه مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی، دست‌یابی به فناوری‌های هسته‌ای، پیشرفت در عرصه سلول‌های بنیادین، ورود کشور به باشگاه فضایی، پیشرفت در حوزه رسانه و فضای مجازی تنها بخشی از پیروزی‌های جوانان ما در این عرصه است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج حضور ایران در رتبه 17 علمی جهان را نشان از رشد علمی کشور دانست و خاطرنشان کرد: ایران با آمار 763 مقاله در سال 1996 به تعداد 23 هزار مقاله در آی اس آی (رتبه 20) و 51 هزار مقاله در SCOPUS (رتبه 17) و در سال 2011 علاوه بر اینها، به 16 هزار مقاله فارسی (جمعا در رتبه تقریبی 10 جهان) رسیده است.

وی با بیان جایگاه دانشگاههای ایران در رتبه‌بندی منتشر شده جهانی گفت: آمریکا اقدامات تخریبی علیه علم و فن آوری جمهوری اسلامی را انجام داده و می‌دهد که می توان به اعمال تحریم‌های شدید فنی و علمی علیه ایران، ممانعت از واگذاری مواد اولیه، تجهیزات و دستگاه‌های تست پیشرفته به ایران، ترور دانشمندان ایرانی و قتل مشکوک بعضی از آنها، تحریم رفت و آمد دانشمندان ایرانی به کشورهای غربی و دستگیری بعضی از آنها در رفت و آمدها و پرداخت هزینه‌های سنگین برای خریدن نخبگان ایرانی و خارج کردن آنها از ایران با پول و فریب اشاره کرد.

نقدی در پایان خاطرنشان کرد: در عرصه علم و فن آوری، یک جنگ جدی در جریان است و نخبگان ایرانی علی‌رغم مانع تراشی و سنگ اندازی آمریکا با سرعت هر چه تمام پیشروی می کنند و پیروز میدان، جوانان عزیز کشور ما هستند.

۱۳۹۲/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...