نسخه چاپی

ايجاد كلينيك‌هاي كارآفريني و پرداخت يارانه سبز به كشاورزان

رضایی: تمام خانه‌ها به كارگاه‌های تولیدی تبدیل می‌شود/تعریف 20 شغل خانگی

عکس خبري -رضايي: تمام خانه‌ها به کارگاه‌هاي توليدي تبديل مي‌شود/تعريف 20 شغل خانگي

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، از ایجاد كلینیك‌های كارآفرینی، پرداخت یارانه سبز به كشاورزان و مهار تورم و گرانی‌ها در شش ماه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محسن رضایی ظهر امروز در نشست خبری خود در تبریز از اجرای طرح یارانه سبز خبر داد و افزود: این یارانه ویژه کشاورزان و به منظور رونق کسب و کار و صنعت بخش کشاورزی است.

رضایی ادامه داد: از اهداف یارانه سبز مکانیزه کردن کشاورزی، اصلاح بذر و خاک، بیمه کردن محصولات زراعی و کشاورزی همچنین قدرت بخشیدن به صنایع تولیدی برای افزایش درآمد زارعان می‌توان نام برد.

وی گفت: 50 درصد از این یارانه به صورت جبرانی و بلاعوض و 50 درصد دیگر با وام دادن به کشاورزان و برای تعدیل قیمت‌های کالایی که دولت مانند گندم از زارعان می‌خرد، اختصاص می‌یابد تا در تولید محصولات کشاورزی که امنیت غذایی کشور به آن وابستگی دارد، هزینه ‌شود.

رضایی با بیان اینکه امنیت غذایی به اندازه مرزها مهم است، گفت: خانواده‌ها باید مطمئن باشند برای پنج سال آینده مشکلی در تامین مواد غذایی و کشاورزی ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: حفظ امنیت غذایی در سال‌های آینده برای ما یک مسئله استراتژیک و راهبردی است و یارانه سبز تنها به بخش کشاورزی داده می‌شود و در راستای جبران یارانه‌های فعلی است.

ایجاد کلینیک‌های کارآفرینی

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: به منظور رفع مشکلات اقتصادی به خصوص کاهش آمار بیکاری، در دولت یازدهم در هر شهرستان و استانی کلینیک‌ کارآفرینی ایجاد می‌شود تا با رونق کسب و کار خانگی، مشکلات شهروندان در این حوزه نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرهایی با 50 هزار جمعیت کلینیک‌های کارآفرینی ایجاد می‌شود، افزود: براساس یک برنامه کارشناسی شده به عرصه انتخابات ورود پیدا کرده‌ام چرا که اعتقاد دارم باید کاری کنیم که فشار روی دوش مردم کم و اجازه ندهیم مردم بیشتر از این اذیت شوند.

تبدیل خانه‌ها به کارگاه‌های تولیدی/ تعریف 20 شغل خانگی

رضایی، بر ایجاد کسب و کار خانگی تاکید کرد و متذکر شد: تمام خانه‌ها باید به کارگاه‌های تولیدی تبدیل شود، در این زمینه در دولت یازدهم به مردم وام کسب و کار به صورت قرض‌الحسنه ارائه خواهد شد و مهم‌تر اینکه پرداخت سود این وام‌ها نیز بر عهده دولت خواهد بود.

وی، بر ضرورت شکوفایی خلاقیت و استعداد جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: دانشجویان و بانوان در دولت یازدهم مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند.

رضایی، از تعریف 20 شغل خانگی در برنامه اقتصادی خود برای رفع بیکاری در جامعه خبر داد.

آرامش را به خانواده‌ها بازمی‌گردانم

این مسئول ادامه داد: بحث فرهنگی بسیار مهم است و باید با برنامه‌ریزی دقیق، مدون و جامع به حل مشکلات این حوزه پرداخت.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه به حل مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی در دولت خود اشاره کرد و گفت: باید آرامش به خانواده‌ها برگردد و در کشور ثبات به وجود آید، تلاش ما بر این است که با برنامه و مدیریت قوی، دولت فراگیر جامعه امید را در کشور شکل دهیم.

وی با مهم توصیف کردن بخش اقتصادی کشور به منظور رفاه و زندگی مردم اظهار کرد: عدم توازن و بی‌توجهی به این بخش‌ها باعث بیکاری، فقر و معضلات می‌شود.

رضایی، یکی از اقدامات مهم خود را در صورت انتخاب شدن تثبیت ارزش پول ملی و جلوگیری از ارزش سقوط پول ملی اعلام کرد و گفت: هرچه گرانی بیشتر شود ارزش پول ملی بیشتر سقوط خواهد کرد.

توجه به نسل سوم و چهارم انقلاب در کابینه

کاندیدای ریاست جمهوری درباره کابینه خود نیز گفت: از همه افراد کارآمد دولت‌های گذشته که معتقد به ولایت و نظام هستند در کابینه خود استفاده خواهم کرد و توجه بیشتر من به نسل سوم و چهارم انقلاب خواهد بود.

۱۳۹۲/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...