نسخه چاپی

عباس: هفته آینده به نتانیاهو نامه می‌دهم

رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین اعلام كرد كه هفته آینده نامه‌ای را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارائه می‌كند و در صورت عدم بازگشت این رژیم به مذاكرات طرف فلسطینی به نهادهای بین‌المللی مراجعه خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، "محمود عباس" دیروز در جریان مراسم کلنگ‌زنی احداث ساختمان سفارت جدید فلسطین در قاهره گفت: اگر اسرائیل به مذاکرات بازنگردد طرف فلسطینی از اسرائیل به نهادهای بین‌المللی شکایت خواهد کرد.

وی افزود: ما دو قضیه اساسی داریم؛ روند سیاسی و آشتی ملی، شما می‌دانید که اسرائیل بر سر راه روند سیاسی مانع‌تراشی کرده، قوانین بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و با توقف فعالیت‌های شهرک‌سازی مخالفت می‌کند.

عباس تصریح کرد: ما می‌گوئیم که اسرائیل باید قوانین بین‌المللی را قبول کرده و شهرک‌سازی را متوقف کند و این شرط نیست بلکه تعهداتی است که بر اساس قوانین بین‌المللی بر گردن اسرائیل است و اگر اسرائیل این دو تعهد را بپذیرد ما آماده بازگشت به مذاکرات هستیم.

وی همچنین اظهار داشت: تا به این لحظه هیچ نشانه‌ای از اسرائیل دال بر پذیرش این مسئله ندیدیم؛ ما تصمیم داریم نامه‌ای به نخست‌وزیر اسرائیل ارسال کنیم و در آن به طور خلاصه بیان کردیم که شما باعث شدید تشکیلات خودگردان فلسطین به تشکیلاتی بدون قدرت تبدیل شود و تمامی اختیارات آن گرفته شود و این نامه را هفته آینده ارسال خواهیم کرد.

عباس همچنین گفت که "صائب عریقات" مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه با "اسحاق مولخو" یکی از معاونان نتانیاهو دیدار می‌کند و پس از آن خواهیم دید که اگر اسرائیل آماده بازگشت به مذاکرات است ما نیز آمادگی آن را داریم.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...