نسخه چاپی

مجری گفت‌وگوهای ویژه با كاندیداها انتخاباتی انتخاب شد

عکس خبري - مجري گفت‌وگوهاي ويژه با کانديداها انتخاباتي انتخاب شد

«حسن عابدینی» با اعلام اینكه اجرای گفت‌وگوی ویژه خبری با كاندیداها را بر عهده خواهد داشت، گفت: به نظر من برگزاری مناظره‌های جمعی هم هیجان‌انگیز است.

«حسن عابدینی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: اجرای همه گفت‌وگوهای ویژه خبری با حضور کاندیداها بر عهده من گذاشته شده است و برای انجام این گفت‌وگوها چارچوب‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که طبق آنها جلو خواهیم رفت.

وی ادامه داد: در حقیقت محورهای سوالات یکسان است و از طریق کارشناسان، صاحب‌نظران و مردم طبق فراخوانی که ستاد انتخابات صداوسیما داده است، صدها سوال دریافت شده است که در قالب فرهنگ،‌اقتصاد و سیاست طراحی شده‌اند.

عابدینی عنوان داشت: این سوالات دسته‌بندی شده‌اند و در همین چارچوب پرسش‌ها مطرح خواهند شد. قطعا همه پرسش‌های مطرح شده را نمی‌توان تنها در 45 دقیقه مورد بررسی قرار داد، به همین دلیل پرسش‌های فراگیرتر را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در این گفت‌وگو ها با مهمان حاضر چالش خواهید داشت یا برنامه صرفا پرسش و پاسخ خواهد بود؟ تصریح کرد: طبعا بیشتر حالت تبینی دارد تا مردم آشنا بشوند با دیدگاه‌هایی که نامزد در دیدگاه‌های مختلف دارد. گرایش بر این است که مردم با آراء نامزدها در سه حوزه ذکر شده آشنا شوند، ممکن است در حین گفت‌وگو پرسش‌هایی مطرح شود که نامزد پاسخ روشن‌تری به پرسش بدهد.

این کارشناس رسانه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تعداد سوال‌های مطرح شده برای همه کاندیداها یکسان خواهد بود؟‌توضیح داد: تعداد سوالات مشخص نیست و فقط محورها مشخص است. در حقیقت سوالات با گفت‌وگو پیش می‌رود. یکی از کارهایی که امیدوار هستیم از این پرسش و پاسخ‌ها استخراج شود، مردم در واقع منطق در کلام نامزد، استدلال در گفتار، انتقاد پذیری، برخورد منصفانه با رقیبان، اشراف‌بر موضوعات ملی و برنامه محور بودن کاندیداها را مورد داوری و قضاوت قرار دهند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی معتقدند در دوره‌های گذشته مناظرات بین کاندیداها به دلیل دو نفره بودن آنها منجر به ایجاد جذابیت برای مخاطبان می‌شد، آیا برگزاری مناظره‌های جمعی می‌تواند به ایجاد جذابیت برای مخاطب بیانجامد؟‌عنوان داشت: سوای از ایران در کشورهای مختلف هم مناظرات گروهی انجام می‌شده است. مثلا در امریکا، فرانسه و انگلیس نیز مناظرات گروهی برگزار شده است. در امریکا ابتدا مناظره گروهی برگزار می‌شود و در نهایت دو نفر بالا می‌آیند و مناظره دو نفره برگزار می‌شود. اما به دلیل اینکه مردم به دنبال شناخت بیشتر از توانمندی‌های کاندیداها هستند، به نظر می‌رسد مخاطبان بسیاری داشته باشند چون موضوع سرنوشت‌سازی است و آحاد مردم قصد انتخاب از میان این افراد را دارند. چون صداوسیما هم در تلویزیون و هم در رادیو مجموعه کاملی را ارائه می‌دهد، مردم می‌توانند به شناخت خوبی برسند و می‌تواند موثر باشد و مخاطبان زیادی داشته باشد.

وی گفت: چرا خبرنگاران در سراسر دنیا اخبار انتخابات را رصد می‌کنند؟ به این دلیل که هرجایی که یک رقابت بین دو دیدگاه، سلیقه و اندیشه باشد، مردم هم بیشتر به آن علاقه‌مند هستند. ضمن اینکه بازیگر اصلی خود مردم هستند و با حضور در انتخابات سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

۱۳۹۲/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...