نسخه چاپی

محسن رضايي:

گمشده ما نحوه اداره كشور است/ مسابقه اقتصادی بین استان‌ها برای تولید ثروت

كاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینكه گمشده ما نحوه اداره كشور است، گفت: مثل دوران انقلاب نیاز به جهاد داریم جهادی كه امروز اقتصادیست و برای مهار تحریم، تورم، بیكاری، گرانی و ایجاد اشتغال است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محسن رضایی در اجتماع مردم ملکان در مسجد امام (ع) با تبریک میلاد امیرالمومنین(ع) و سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: پس از 300 سال تحمل شکست در جنگ‌های مختلف بازگشت خرمشهر به ایران اعتماد به نفس را به ملت ایران بازگرداند.

رضایی تصریح کرد: این فتح نشان داد ایرانیان با توسل به ائمه و به کار گرفتن عقل و توان خود می‌توانند کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دهند، اما باید حال پرسید چه شده که ملت و کشوری با این جوانان در اقتصاد و معیشت مردم دارای مشکل باشد.

وی افزود: اقتصاد ما مثل ماشین بدون ترمز در سرازیری به حال خود رها شده و هر ماه شاهدیم قیمت کالا بالا می‌رود.

رضایی اضافه کرد: ما که می‌توانیم خرمشهر را آزاد کنیم چرا گرانی و بیکاری را حل نکنیم، آن هم در حالی که برای این منظور هر چه لازم است را داریم از منابع گرفته تا جوانان تحصیل کرده.

کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد: گمشده ما نحوه اداره کشور است برای مثال 700 میلیارد دلار درآمد در چند سال اخیر حاصل کشور شده است که باید حداقل 300 میلیارد دلار از آن را برای امروز ذخیره می‌کردیم، ارزش پول ملی دچار این افت نمی‌شد.

وی افزود: با این سوء تدبیرها گفتند تحریم‌ها کاغذ پاره است البته ما یک وقت شعار می‌دهیم در دهان دشمن بزنیم که خوب است اما گاه شعار و تلاش و تدبیر را وا می‌نهیم.

رضایی تصریح کرد: ملت ایران بیش از این نمی‌تواند هزینه شعار بعضی‌ها را بدهد و زمان را دیگر نباید از دست داد.

اقتصاد متولی ندارد

وی که در جمع مردم شهرستان ملکان صحبت می‌کرد، گفت: اگر در این شهر تیراندازی شود، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی و همه می‌آیند اما در همین شهر یک باغ از بین برود چند نفر احساس مسئولیت می‌کنند، آیا تخریب آن باغ کمتر از تیراندازی در این شهر است این وضع نشان می‌دهد اقتصاد ملکان مثل دیگر نقاط مسئول مشخص ندارد.

رضایی گفت: پشتوانه قدرت ما اقتصاد است و باید به این مهم توجه کنیم.

نیاز به جهاد داریم

وی افزود: ما دو هدف را دنبال می‌کنیم یک اقتصاد را حل و از تحریم‌ها عبور کنیم و این وضعیت را تبدیل به کارگاه بزرگ برای پرورش آینده‌سازان انقلاب و کشور کنیم که راه و روش آن را من می‌شناسم.

کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: در عبور از گردنه اقتصاد چه با خانواده‌ها، دولت و پیشرفت کشور مرتبط است مثل دوران انقلاب نیاز به جهاد داریم جهادی که امروز اقتصادی برای مهار تحریم و ایجاد اشتغال و رفع گرانی و بیکاری است.

نیاز به فتح‌الفتوح داریم

رضایی خاطرنشان کرد: بازگشت عزت به خانه‌های ما مثل بازگشت آوارگان جنگی به خانه‌هاست پس بحث تنها رای دادن نیست نیاز به حماسه سیاسی داریم بعد از آن دولت مقتدر حماسه اقتصادی را موجب شود پس نیاز به فتح ‌الفتوح داریم و می‌ارزد جوانان ناامیدی را پس زده و با همه توان به صحنه بیایند.

وی تصریح کرد: دیروز روز آزادی خرمشهر بود امروز باید روز آزادسازی زندگی مردم از گرانی، بیکاری و فشارهای که با آنها وارد می‌شود باشد.

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به سئوالات مردم شهرستان ملکان پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سئوالی که آیا با طرح فدرالیسم اقتصادی از این نگران نیستید که آذربایجان از ایران جدا شود، گفت: خیر، این حرف‌ها را اصلا قبول نداریم بیشترین مقاومت در برابر عثمانی‌ها را همین آذربایجانی‌‌ها انجام دادند، آقا مهدی باکری از ارس رفته و در اروند برای ملت ایران به شهادت رسیده است.

رضایی ادامه داد: سابقه و زمینه موضوع این چنین است اما من هیچ مشکلی در این نمی‌بینم مسابقه جدی بین استان‌ها در اقتصاد برای تولید ثروت صورت بگیرد آن هم در حالی که سیاست، امنیت، دفاع در تهران متمرکز است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اصل 15 قانون اساسی گفت: نباید بترسیم سوء‌ظن داشته باشیم فرهنگ ملی ما از فرهنگ اقوام تشکیل شده است و انشاالله در دولت فراگیر ما از همه اقوام حضور خواهند داشت.

رضایی اظهار کرد: اصل‌های این چنین در قانون اساسی را اجرا می‌کنیم و هیچ اشکالی را هم در این زمینه نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: باید بدون نگرانی و اعتماد این اصل‌ها را اجرا و به مردم اعتماد و از یاری آنها استفاده کنیم.

۱۳۹۲/۳/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...