نسخه چاپی

چرا مصاحبه با مشایی در روزنامه هفت صبح منتشر نشد؟

مصاحبه وعده داده شده با اسفندیار رحیم مشایی كه قرار بود دیروز (شنبه) در روزنامه هفت صبح منتشر شود چاپ نشد.

به گزارش نما به نقل از فريادگر، روزنامه هفت صبح که به عنوان يکي از تريبون‌هاي حامي دولت از دو سال پيش آغاز به کار کرده و با بهره‌گيري از منابع مالي فراوان و چاپ مطالب جنجالي با تيترهاي متنوع، علي‌رغم گراني بي‌سابقه کاغذ، همچنان با قيمت ارزان به دست مخاطبان مي‌رسد، از حاميان جدي اسفنديار رحيم مشايي محسوب مي‌شود.

اين روزنامه هفته گذشته وعده داده بود که روز شنبه مصاحبه‌اي با اسفنديار رحيم مشايي منتشر مي‌کند که در آن، مشايي تمام ناگفته‌هاي خود را بيان خواهد کرد.

تبليغ انتشار اين مصاحبه در روز شنبه، زماني در روزنامه هفت صبح منتشر شد که نتيجه احراز صلاحيت‌ها در شوراي نگهبان مشخص شده و رد صلاحيت مشايي نيز قطعي شده بود و به همين دليل مخاطبان تصور مي‌کردند اين مصاحبه، حاوي اولين موضع‌گيري مشايي پس‌از رد صلاحيت او باشد.

اما روزنامه هفت صبح در شماره ديروز در يک عقب‌نشيني آشکار که شايد عقب‌نشيني تاکتيکي دولت باشد در توضيحي درباره مصاحبه وعده داده شده نوشت‌: «مصاحبه با اسفنديار رحيم مشايي روز قبل از اعلام نظر شوراي نگهبان انجام شد و با رد صلاحيت اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري، انتشار متن کامل گفت‌وگوي دو ساعته ممکن است برداشت‌هاي خاصي را در فضاي سياسي در بر داشته باشد و تحريريه هفت صبح ترجيح مي‌دهد ضمن عذرخواهي از مهندس مشايي، اين گفت‌‌و‌گو را در فضاي مناسب‌تري منتشر نمايد.»

توجيه روزنامه هفت صبح در شرايطي مطرح شده که اولا هيچ روزنامه مستقلي چنين مصاحبه داغي را از دست نمي‌دهد و اين امر نشاندهنده آن است که دستور شخص مشايي يا تصميمي‌ در دولت موجب شده اين مصاحبه چاپ نشود.

ثانيا نتيجه احراز صلاحيت‌ها هفته گذشته مشخص شده بود و روزنامه هفت صبح مي‌توانست روز پنجشنبه توضيح دهد که اين مصاحبه به دليل برخي سوء‌برداشت‌ها چاپ نمي‌شود و عدم انتشار مصاحبه سه روز پس از اعلام صلاحيت‌ها توسط شوراي نگهبان مي‌تواند نشانه يک عقب‌نشيني تاکتيکي از سوي دولت باشد.

البته روزنامه هفت صبح در يادداشتي با عنوان «جريان انحرافي يا جريان آرمانگرا» که درباره همان مصاحبه منتشر نشده است، به حمايت از مشايي پرداخت و با نقل برخي قسمت‌هاي مصاحبه منتشر نشده، جريان انحرافي را به استناد سخنان مشايي و احمدي‌نژاد، يک جريان آرمانگرا توصيف کرد.

هر چند محمود احمدي‌نژاد تمام قد در کنار مشايي ايستاده و به صراحت اعلام کرده براي احراز صلاحيت وي با رهبري صحبت خواهد کرد و برخي اعتقاد داشتند که دولت به دليل رد صلاحيت مشايي ممکن است تحرکاتي را کليد بزند، اما قرار گرفتن نام مشايي در زير سايه سنگين رد صلاحيت اکبر‌ هاشمي رفسنجاني، به نظر مي‌رسد موجب شده برخي برنامه‌هاي نزديکان دولت نقش بر آب شود و دولت در حال عقب‌نشيني - لااقل به صورت مقطعي و تاکتيکي – در قبال رد صلاحيت مشايي است.

۱۳۹۲/۳/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...