نسخه چاپی

امتحانات دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی تهران با طعم انتخابات و انتزاع

با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و امتحانات پایان ترم دانشجویان، بنا به نظر مسئولان آموزش عالی قرار بر این شد كه امتحانات دانشگاه‌ها در صورت امكان زودتر از همیشه شروع شود و تا پیش از 24 خرداد ماه به پایان برسد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در این میان دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله دانشگاه‌هایی بود که با برگزاری زدوهنگام امتحانات موافقت نکرد و امتحانات خود در موعد مقرر و بر اساس برنامه اولیه امتحانی به دانشجویان برگزار می‌کند.

بنا به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشجویان پزشکی مطمئن باشند که امتحانات بر اساس برنامه امتحانی اولیه که در ابتدای ترم مشخص شده برگزار می‌شود.

با این تفاسیر دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تکلیف خود را در خصوص زمان برگزاری امتحانات نامشخص می‌دانند و از اضطراب و دل نگرانی‌های خود در این زمینه با خبرنگار ایسنا سخن گفتند.

تفکیک دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران نیز در ایام نزدیک به امتحانات، اضطراب و نگرانی‌های دانشجویان را چند برابر کرده است

مهران، دانشجوی ورودی سال 90 دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با وجود اینکه برنامه امتحانی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییر نکرده است، اما اتمام زودهنگام کلاس ها موجب شد که هر هفته برای جبران کاهش زمان آموزش، کلاس های فوق العاده داشته باشیم. بطوری که هرسال کلاس‌های ترم دوم تا 30 خرداد ماه ادامه داشت، اما امسال به دلیل برگزاری انتخابات در این ماه، کلاس‌ها نزدیک به بیش از دو هفته زودتر پایان می‌یابد.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر این تفکیک دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران نیز در ایام نزدیک به امتحانات، اضطراب و نگرانی‌های دانشجویان را چند برابر کرده است. با اینکه من با کدرشته پردیس پورسینا دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 90 پذیرفته شدم، اما انفصال این دو دانشگاه به طور غیر مستقیم هم به من مرتبط می‌شود، چرا که با این کار به حجم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزوده خواهد شد در حالی که امکانات دانشگاه ثابت است.

وی با اشاره به اینکه جداشدن از دوستانی که دوسال در کنار هم درس خوانده‌اند نیز از دیگر تبعات تفکیک دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران است، تصریح کرد: برای جبران هر اشتباه باید هزینه‌ای پرداخت کرد.

سعید از دیگر دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است که از سال 90 وارد این دانشگاه شده و در حال حاضر دانشجوی ترم چهار است با اشاره به برخی ابهامات در خصوص زمان برگزاری امتحانات، گفت: بر اساس برنامه امتحانی که در ابتدای ترم به دانشجویان ارائه شده، امتحانات باید از 18 خرداد شروع شود و تا اواسط تیر ادامه یابد همچنین بر طبق این برنامه، 25 خرداد یعنی درست روز بعد از انتخابات امتحان تنظیم خانواده داریم. اما هنوز مشخص نیست که آیا زمان امتحانات با توجه به برگزاری انتخابات تغییر می‌کند یا خیر.

وی نیز به مشکلات انفصال دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران در اوقات نزدیک به فصل امتحانات اشاره دارد و افزود: جداسازی این دو دانشگاه به طور غیرمستقیم ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد چون اگر دانشجویان براساس علوم پایه تفکیک شوند مثل این خواهد بود که یک کنکور دیگر را باید بگذرانند.

تقارن انتخابات با ایام امتحانات دانشجویان، منافاتی با یکدیگر ندارد

صالح که دانشجوی ورودی 89 و ترم شش پزشکی است، با بیان اینکه تقارن انتخابات با ایام امتحانات دانشجویان، منافاتی با یکدیگر ندارد، بیان کرد: دروس این ترم ما به صورت کورس برگزار می شود بطوری که یک درس در هر دوره ارائه و پس از اتمام کلاس ها و گذراندن امتحان آن وارد دوره دیگر با درس دیگری می شویم. در حال حاضر، مشغول گذراندن کلاسهای کورس خود هستیم و تنها ممکن است کلاسهایمان چند روزی به تعویق بیافتد. که این موضوع هم باعث نخواهد شد که از فعالیت های درسی و سیاسی خود غافل بشویم.

در ادامه به دنبال روشن شدن وضعیت امتحانات دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کاستن از اضطراب و نگرانی های آنها در این رابطه، دکتر حمید عمادی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: هرساله برنامه امتحانی در همان ابتدای ترم و با همکاری نمایندگان دانشجویان مشخص می شود بطوری که طبق نشستی با حضور نمایندگان دانشجویان، مشورت و همفکری همه با یکدیگر در رابطه به تاریخ امتحانات به نتیجه رسیده و تاریخ نهایی هر امتحان به ثبت می رسد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییری در زمانبندی امتحانات خرداد ماه خود ایجاد نمی کند

وی ادامه داد: امسال از سوی وزارت علوم عنوان شد که با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد ماه، امتحانات دانشجویان زودتر از همیشه شروع و تا پیش از این موعد به اتمام برسد. اما دانشگاه علوم پزشکی تهران طی مکاتباتی که با وزارت بهداشت و درمان انجام داد، به این نتیجه رسید که تغییر در تاریخ برگزاری امتحانات ضرورتی ندارد.

دکتر عمادی در ادامه با آرزوی برقراری انتخاباتی آرام و معقولانه، تصریح کرد: دانشجویان مطمئن باشند که امتحانات براساس برنامه امتحانی اولیه که در ابتدای ترم مشخص شده، انجام خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: در صورت تغییر در برنامه های امتحانی، در اسرع وقت کوچکترین تغییرات درسی از طریق سیستم اطلاع رسانی دانشگاه با ارسال پیامک به دانشجویان اطلاع داده خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اضافه کردن اینکه دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه، از هرگونه تغییر در برنامه زمانبندی امتحانات مطلع شوند، خاطرنشان کرد: دانشگاه تلاش می‌کند تا امتحانات و کلاس های دانشجویان پزشکی طبق روال تعیین شده برگزار شود مگر اینکه شرایط به گونه ای پیش برود که انجام تغییرات در تاریخ امتحانات ضروری احساس شود که در آن صورت هم با توجه به شرایط برنامه‌ریزی های لازم صورت خواهد گرفت.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...