نسخه چاپی

وجود ۶ هزار هكتار بافت فرسوده در تهران/ گسل‌های زلزله زیر پای‌مان است

دبیر ستاد مركزی خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با اشاره به اینكه زلزله بزرگی در انتظار تهران است، گفت: مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند زیرا در حال حاضر ۶ هزار هكتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، احمد صادقی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه همیشه باید در مقابل حوادث طبیعی آمادگی داشته باشیم، اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان، زلزله بزرگی در انتظار مردم تهران است که علیر‌غم هشدارها، اقدام خاصی در عمل انجام نشده است.

وی تصریح کرد: تهران همیشه مستعد وقوع زلزله بوده و هست و امکان زمان وقوع زلزله در تهران را هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند، ضمن اینکه کسی ‌هم نمی‌تواند بگوید زلزله نخواهد آمد.

صادقی خاطر نشان کرد: گسل‌های تهران و ری هر کدام با قدرت زلزله تا 7 ریشتر و بالاتر درست زیر پایمان است و روزانه چند زلزله نامحسوس در تهران به وقوع می‌پیوندد و این بدان معنا نیست که انرژی گسل‌ها تخلیه می‌شود بلکه این هشداری برای وقوع یک زلزله بزرگتر است.

دبیر ستاد مرکزی خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گفت: 6 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که هنوز فرسوده هستند و مقاوم ‌سازی نشده‌اند. بافت فرسوده تهران همانند کلاف پیچیده سردرگمی است که اگر تمام درآمدهای کشور صرف باز‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده تهران کنیم، باز هم کم است.

صادقی با اشاره به بافت فرسوده در تهران افزود: با توجه به شرایط فعلی تهران در هنگام زلزله شاهد خرابی‌های زیادی خواهیم بود و در واقع از جاده‌ها و راهها چیزی باقی نمی‌ماند و گروههای امداد و نجات عملاً امکان تردد زمینی را ندارند.

دبیر ستاد مرکزی خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت اظهار داشت: 85 درصد بیمارستان‌های تهران نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند و این در حالی است که اگر در تهران زلزله بیاید تا مدت‌ها این شهر تعطیل خواهد شد و حداقل تا دو سال آب و گاز قطع می‌شود.

صادقی بیان داشت: هر چه جمعیت تهران بیشتر باشد تعداد تلفات بیشتر است و امکان امداد‌رسانی کمتر خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که هر کدام از کاندیدا‌های فعلی به عنوان اعضای شورای شهر تهران انتخاب شدند تدابیری را برای شهر تهران در زمان زلزله اتخاذ کنند.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...