نسخه چاپی

توصیه سردار وحیدی به كشورهای همسایه سوریه

عکس خبري -توصيه سردار وحيدي به کشورهاي همسايه سوريه

وزیر دفاع با اشاره به اوضاع سوریه گفت: آمریكایی‌ها و برخی كشورهای غربی مایل به ناآرامی در منطقه هستند و ما امیدواریم دولت‌های منطقه فریب آنها را نخورند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه کنفرانس بین‌المللی مین‌زدایی که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به زمین‌های آلوده موجود، شاید بین دو تا سه میلیون مین در ایران باقی مانده باشد.

وی افزود: طبق قول اولیه‌ای که دادیم تا آخر امسال پرونده مین‌زدایی در ایران بسته خواهد شد و تلاش‌های لازم در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات برخی کشورها پیرامون مسئله سوریه گفت: اظهاراتی که در این حوزه می شود، به هیچ وجه مفید نیست و این کشورها به دنبال حاکم کردن ادبیات نظامی هستند و این برای منطقه خطرناک است.

وی ادامه داد: آنها عملیات‌های تروریستی سوریه را محکوم نمی‌کنند و این نوعی حمایت است و باید پرسید چرا این قدرتها از انتخابات و رفراندوم سوریه حمایت نکردند. آنها به جای دوستی با سوریه به دنبال دوستی با رژیم صهیونیستی هستند.

وحیدی ادامه داد: امریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی مایل به ناآرامی منطقه هستند و ما امیدواریم دولت‌های منطقه فریب آنها را نخورند.

وزیر دفاع تأکید کرد: دولت سوریه اصلاحات را دنبال می‌کند و اگر کسی دوست سوریه است باید از همین راهکار اصلاحات که در حال انجام است حمایت کند.

وحیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر همکاری‌های نظامی جمهوری اذربایجان و رژیم صهیونیستی گفت: دوستان آذری که به ایران آمده بودند گفتند این گزارشات غلط است و میزان همکاری به این اندازه نبوده و به هیچ وجه اجازه سوءاستفاده از خاک این کشور برای تهدید ایران را نخواهند داد.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...