نسخه چاپی

استیضاح شیخ‌الاسلامی به كجا رسید؟

عکس خبري -استيضاح شيخ‌الاسلامي به کجا رسيد؟

نایب رئیس اول مجلس گفت: امضاهای طرح استیضاح شیخ‌الاسلام به 20 امضا رسیده و فردا این طرح رسما اعلام وصول و به دولت اعلام می‌شود.

به گزارش نمابه نقل از فارس، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس با تبریک فرا رسیدن سال نو به ماده 219 و 220 آئین‌نامه داخلی مجلس که ناظر به استیضاح وزیران است، استناد کرد و گفت: مستحضرید که در آخرین جلسه سال گذشته عرض کردم که امضاهایی برای استیضاح وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی جمع شده است.

وی افزود: این مسئله به دلیل انتصاب آقای مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی بود و به این خاطر این استیضاح انجام می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: پس از سخنان من شما فرمودید که این یک پیشگویی است و ما منتظریم تا ببینیم اقدام جناب وزیر چه خواهد شد لذا امروز مجددا با توجه به اینکه این اقدام صورت گرفته، امضاء‌ها تجدید شد و با 18 امضاء طرح استیضاح به هیئت رئیسه تقدیم شد.

نادران همچنین گفت: در ابتدای جلسه امروز آقای لاریجانی گفت که ما امروز طرح استیضاح را اعلام وصول می‌کنیم اما این طرح اعلام وصول نشد لذا با توجه به اینکه مسئولیت مرتضوی در صندوق عوارض کوتاه مدت و بلند مدت برای کشور دارد، استدعا داریم تا این طرح امروز اعلام وصول شود تا هرچه زودتر مجلس نسبت به این مسئله بتواند تصمیم‌گیری کند.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس که ریاست ساعت پایانی صحن را بر عهده داشت، گفت: این طرح امروز به دست هیئت رئیسه رسید البته مسائل قبل از سال مسائل غیررسمی بوده است.

وی افزود: اکنون استیضاح به دست ما رسید و امضاهای آن نیز به 20 امضا رسیده اما همانطور که می دانید ما مطابق ماده 220 آئین نامه حق داریم همان جلسه یا جلسه بعد استیضاح را اعلام وصول کنیم لذا اجازه دهید تا ما از این حق هیئت رئیسه استفاده کنیم و اگر فردا مشکل پیش نیامد، این طرح رسما اعلام وصول و به دولت اعلام می‌شود.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...