نسخه چاپی

جزئیات آخرین سریال سیروس مقدم درباره "صدام"

تهیه كننده مجموعه تلویزیونی «عراق، كشتزار مرگ» گفت: با پایان یافتن نگارش ۳۰ قسمت اولیه این سریال وارد مرحله بازنویسی شده‌ایم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، الهام غفوری در گفت‌وگویی از پایان نگارش 30 قسمت اول مجموعه تلویزیونی «عراق، کشتزار مرگ» خبر داد و گفت: نگارش اولیه فیلمنامه به پایان رسیده و در حال بازنویسی قرار دارد. فیلم‌نامه 10 قسمت بعدی این پروژه سینمایی همزمان با آغاز تولید به نگارش در می‌آید.

تهیه کنتنده «عراق، کشتزار مرگ» با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه متن صدام حسین کار دشواری است افزود: برای تحقیقات و پژوهش برای ساخت این کار بزرگ سفرهایی را به بغداد و مناطق جنگی جنوبی کشور خواهیم داشت.

غفوری با بیان اینکه مرحله بازنویسی و پژوهش ادامه دارد، اظهار داشت: حدود 8 ماه آینده وارد مرحله تولید می‌شویم. او ضمن اشاره به اینکه ایده‌آل ساخت این مجموعه در عراق است، خاطر نشان کرد: بیشتر سکانس‌ها برای تصویربرداری در ایران و بخشی از آن را در عراق و بغداد فیلم‌برداری خواهیم کرد.

وی یادآور شد: تصمیمی بر لوکیشن قطعی نیز هنوز گرفته نشده است.

ظاهرا در تهیه و تولید «عراق، کشتزار مرگ» مشورت‌های مفصلی با اعضای مجلس اعلای عراق و جریانات شیعی فعال در این کشور صورت گرفته است. قرار بوده است که مراحل پیش‌تولید سریال در فروردین امسال آغاز شود اما ظاهرا به دلیل طولانی بودن مراحل ساخت سریال «پایتخت 2» و خستگی مقدم پیش‌تولید آن کمی به تعویق افتاده است.

ظاهرا انتخاب سیروس مقدم برای ساخت سریال به دلیل شرایط امنیتی، حساس و خاص عراق است که شرایط ویژه‌ای را برای تولید می‌طلبد. شرایطی که حرفه‌ای بودن و سرعت در ساخت فیلم توسط سیروس مقدم او را به انتخابی مطمئن برای ساخت این سریال تبدیل کرده است. این اولین تجربه سیاسی سیروس مقدم بعد از یک دوره تجربه موفق درام‌سازی در تلویزیون ایران است، اما مهم‌تر از آن اینکه «عراق کشتزار مرگ» اولین تجربه رسانه‌های ایرانی در مواجهه مستقیم با بازنمایی شخصیت صدام است.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...