نسخه چاپی

چمران:

قالیباف از شورای شهر تهران 20 روز مرخصی گرفت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران مرخصی 20 روزه گرفته است و معاونان وی با توجه به مسوولیت‌هایی كه دارند پاسخگوی نیازها و امورات جاری شهر هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای پانصد و پنجاه و یکمین جلسه شورا با یادآوری حادثه آتش سوزی در سایت دفن زباله برمشور شیراز، کشته شدن تعدادی از آتش نشانان ، کارگران و کارشناسان بازیافت را به مردم، شورای شهر و مدیریت شهری شیراز تسلیت گفت.

به گفته وی این آتش سوزی در سایت دفن زباله برمشور شیراز رخ داده است که براثر انفجار و آتش زباله‌ها ، 11 نفر از آتش‌نشانان و کارگران بازیافت که روی زباله‌ها بودند درگودالی به عمق 30 متر فرو رفته‌اند که براساس گزارش های رسیده 7 تن از آنها کشته شده‌اند.

در ادامه جلسه رییس شورای اسلامی شهر تهران درحین بررسی اولین دستور جلسه که مربوط به طرح سوال از شهردار تهران توسط حمزه شکیب-رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا درخصوص لزوم کنترل مضاعف شهرداری تهران برای ساخت و ساز بود به مرخصی محمد باقر قالیباف شهردار تهران اشاره کرد و گفت: شهردار تهران جهت شرکت در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری درخواست 20 روزه مرخصی را به شورای شهر ارائه کرده است که مورد موافقت قرار گرفت.

وی خطاب به حمزه شکیب طراح سوال گفت: شما دو راه حل دارید یا صبر کنید تا پایان انتخابات که وضعیت مشخص شود و یا اینکه جواب سوال خود را از معاونت شهرسازی جویا شوید.

شکیب، رئیس کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر نیز با اشاره به اینکه بارها این سوال را از معاونت شهرسازی پرسیده ولی قانع نشده است، گفت: ترجیح می‌دهم این موضوع را از شخص شهردار پیگیری کنم چرا که بررسی اسناد نشان می‌دهد کنترل مضاعف توسط شهرداری برساخت و ساز‌های شهر در زمان شهرداران قبلی هم وجود داشته ولی در چند سال اخیر ، شهرداری از انجام این کار شانه خالی میکند و حتی بارها به صورت مکتوب در پاسخ ها آورده‌اند که شهرداری دراین زمینه مسوولیتی ندارد. این در حالی است که قانون مقررات ملی ساختمان هم پیگیری هر گونه تخلف در ساخت و ساز را برعهده شهرداری قرار داده است.

شکیب نیز با اشاره به عدم حضور شهردار گفت: بهر حال شهردار یک وظایفی در قابل شهر تهران دارد و این مسئله یک موضوع مهم است که باید به گونه‌ای حل شود.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر نیز با اشاره به مرخصی 20 روزه شهردار تهران خواستار تعیین تکلیف قانونی رسیدگی به امورات جاری شهر تهران شد و افزود: آیا مرخصی شهردار تهران نباید به تایید اعضای شورای شهر برسد؟ از سوی دیگر چون 20 روز زمان زیادی است و شهر تهران با توجه به مسائل و مشکلاتی که هر روز برایش اتفاق می افتد از نظر قانونی باید توسط چه شخصی بعد از شهردار اداره شود؟

مهدی چمران در پاسخ به این ابهامات گفت: قانون درخصوص تعیین قائم مقام در صورت مرخصی رفتن شهردار اشاره ایی ندارد، شورای شهر نیز تنها در صورتی که شهردار از شهرداری برود می‌تواند سرپرست شهرداری را برای مدت 3 ماه معرفی و تعیین کند مانند سال 84 که سعید لو معاون مالی و اداری شهرداری تهران از سوی شورای شهر جهت سرپرستی موقت شهرداری تهران در آن سال معرفی و تایید شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که قالیباف شهردار تهران مرخصی زمان داری را گرفته است و قائم مقام هم ندارند معاونین شهردار براساس مسوولیت‌هایی که بر عهده دارند پاسخگوی امورات جاری شهر هستند.

محمد تقوی، معاون حقوقی شهرداری نیز حق با اشاره به عدم حضور شهردار تهران اظهار داشت: با توجه به جایگاه شورای شهر معاونت مربوطه حاضر به پاسخگویی به سوال عضو شورای شهر است و این توضیح، پاسخ تلقی نمی‌شود و حق سوال در جای خود باقی می‌ماند تا شهردار تهران پس از اتمام مرخصی پاسخگوی این سوال باشد.

همچنین در ادامه جلسه گزارش حسابرسی از سازمان حمل و نقل و ترافیک ،شرکت شهر سالم ،سازمان نوسازی و اداره کل رفاه شهرداری تهران ارائه شد که از نظر استاندارهای حسابرسی گزارش‌های سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان نوسازی گزارش های مقبولی عنوان شدند.

دبیر : باید دفاتر نوسازی را زیرمجموعه شورا بدانیم

علیرضا دبیر عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان گزارش حسابرس مستقل شورای شهر تهران از عملکرد مالی سازمان نوسازی شهرداری تهران برای سال مالی 1389 با اشاره به بازدیدی که اخیراً از دفاتر نوسازی واقع در محلات داشته است، گفت: به شورای شهر پیشنهاد می‌دهم از دیگر ظرفیت‌های اجتماعی ، فرهنگی این دفاتر در سطح محلات استفاده شود.

وی با یادآوری اینکه شورای شهر تسهیلات بسیار خوبی برای احیای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است، تصریح کرد: شورای شهر باید از این دفاتر حمایت کند و آنها را زیر مجموعه خود بداند تا بتواند از تمام ظرفیت‌های آنها استفاده کند.

دبیر با اشاره به عملکرد مثبت دفاتر نوسازی واقع در محلات در احیای بافت‌های فرسوده گفت: دراین دفاتر جوانان تحصیل کرده‌ای فعالیت می‌کنند که شورا می‌بایستی آنها را مانند شورایاری‌ها جزء بدنه خود بداند.

به گفته دبیر با توجه به شرایط مناسب ایجاد شده بافت‌های فرسوده فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری هستند تا سرمایه گذاران بتوانند از سرمایه خود سود بالایی ببرند.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...