نسخه چاپی

خداحافظ سینما ایران، سلام مجتمع كمال

عکس خبري -خداحافظ سينما ايران، سلام مجتمع کمال

این روزها همه جا بحث بحث اقتصاد است و همه به دنبال پیدا كردن جایی در سبد كوچك شده خانوارهای ایرانی، كاری كه مالكان جدید سینما ایران یكی از چند سینمای انگشت شمار اصفهان نیز به دنبال آن هستند و می‌خواهند تا مكانی را كه خریده‌اند فقط جای نمایش فیلم نباشد بلكه تجارت هم درآن رونق داشته باشد چرا كه این روزها بلیط هایی كه از زندگی مردم حذف شده‌اند پاسخگوی سرمایه هنگفت سینما داران نیست.

بیلط های بی رونقی که مالک سینما ایران را وا داشت تا سینمایش را بفروشد تا بر خلاف سیاستهای فرهنگی شهر اصفهان که یکی از موارد آن توسعه سینماها و بهره‌مندی عادلانه همه مردم در سینماست یکی از سالن‌های سینمای اصفهان از گردونه نمایش خارج شود و به زودی به تلی از خاک تبدیل شده و تبدیل به طرحی در حال اجرا شود! طرحی که قرار است سودآور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، با بسته شدن و فروش سینما ایران بازار اخبار شایعات نیز در اصفهان داغ شد که یکی از این اخبار تبدیل شدن مکان سینما ایران که در مرکز تجارت اصفهان واقع شده به یک پاساژ تجاری است. خبری که معنایی جز تغییر کاربری نداشت و این سوال به وجود آمد که چگونه با توجه به سیاست‌های فرهنگی شهر اجازه چنین تغییری داده شده است؟ سوالی که مسؤولان و مالکان درباره این موضوع گفتند:

سینمای ایران تغییر کاربری نخواهد داد

رضا دهقان، ‌مسؤول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این رابطه گفت: در تاریخ 22 اردیبهشت نامه‌ای از شرکت عماد وابسته به بانک دی به این اداره کل ارسال شده مبنی بر اینکه مکان سینمای ایران برای ساخت پردیس سینمایی تحت عنوان مجتمع تجاری،‌ سینمایی کمال احداث شود و البته در نامه تصریح شده است که تا زمان گرفتن مجوزهای لازم چیدمان نیر انجام شود و سینمای ایران اکران فیلم آغاز کند.

وی با اشاره به کاربری زمین سینما ایران گفت: کاربری سینما در کمیسیون بند 5 نظارت بر سینماها که متشکل از نمایندگان شهرداری،‌ اداره کل مسکن و شهرسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ نیروی انتظامی و آتش نشانی است تعیین می شود و قطعاً هیچ شخص یا گروهی نمی تواند کاربری سینمایی این مکان را بگیرد.

دهقان تأکید کرد: از نظر قانونی منعی ندارد که سینمای ایران به مجتمع تجاری، سینمایی تبدیل شود همان‌گونه که مجتمع سینمایی شاهین طلایی در شاهین شهر هم به همین گونه است و البته شهرداری هم در این زمینه باید حمایت و همکاری کند.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های انجام شده اکران فیلم سینمایی در این سینما در هفته‌های آتی آغاز شود.

‌مسؤول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تصریح کرد سینما یکی از دغدغه‌های اداره کل است به گونه‌ای که تا چند روز آینده سالن سینمایی آسایشگاه جانبازان در خیابان کمال راه اندازی خواهد شد و اجازه نخواهیم داد یک سینما از گردونه اکران خارج شود.

اکران فیلم در سینمای ایران از 10 روز آینده از سر گرفته می شود

سعید دولت آبادی،‌ مدیرعامل شرکت عماد وابسته به بانک دی که متولی ساخت مجتمع جدید در محل این سینماست با اشاره به اهمیت فرهنگ برای این شرکت اظهارداشت: اگر مشکل خاصی در روند برنامه پیش نیاید،‌ ظرف دو سه ماه آینده ساخت مجتمع تجاری، سینمایی در محل سینما ایران آغاز خواهد شد.

وی پیش بینی کرد: درصورتی که اتفاق خاصی نیفتد و مسیر عادی طی شود کمتر از یک سال و نیم مجتمع جدید ساخته خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تعطیلی سینما حتی یک روز هم به صلاح نیست،‌ ابراز امیدواری کرد سینمای ایران با برنامه ریزی‌های انجام شده تا 10 روز آینده اکران خود را از سر بگیرد و به جمع سینماهای اصفهان بازگردد.

دولت آبادی تصریح کرد: حتی قرار نبود یک روز هم این سینما تعطیل شود، اما مشکلات به وجود آمده و نبود نیروی تخصصی در این حوزه تعطیلی موقتی این سینما را به همراه داشت.

وی گفت: سینما به تنهایی درآمدزا نیست و برای اینکه کار فرهنگی در این سینما پایدار بماند، نمی توان از جایی دیگر درآمد کسب کرد و اینجا هزینه کرد بلکه باید در کنار آن فعالیت‌های اقتصادی تعریف کرد تا درآمد آن را هزینه خودش بکنیم.

مدیر عامل شرکت عماد طرح شرکت متبوعش برای این مکان را یک یا دو طبقه تجاری و بر روی آن چند سالن سینما و تئاتر و حتی گالری معرفی کرد اما تأکید کرد هنوز طرح نهایی آماده نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز مجوزی از شهرداری گرفته نشده است ابراز امیدواری کرد: با تداوم همکاری خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و شهرداری اصفهان،‌ مجتمعی در خور شهر اصفهان احداث شود.

دولت آبادی تصریح کرد: ما برای رفع تکلیف کاری نمی کنیم و می خواهیم مجتمعی احداث شود که واقعاً برای مردم مفید باشد و البته جوابگوی هزینه‌های آن نیز باشد.

وی گفت: ما به دنبال زنده کردن فرهنگ این شهر هستیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر موفق شویم.

اصفهان به 18 سالن سینما نیاز دارد همه سینماها باید به مجتمع تجاری سینمایی تبدیل شوند

رحمان دیانت پور،‌ رییس موسسه ایران فیلم با عالی توصیف کردن این حرکت اظهار داشت: سینمایی که 60 سال پیش ساخته شده است باید خراب شود و به جای آن مجتمع تجاری،‌ فرهنگی ساخته شود.

وی با اشاره به جمعیت اصفهان گفت: شهر اصفهان باید حداقل 18 سالن سینما داشته باشد و در همه اکران فیلم صورت پذیرد تا به توسعه و رونق فرهنگ و سینمای این شهر کمک شود.

دیانت پور تصریح کرد: قطعاً اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و شهرداری اصفهان از بانک دی تعهد می گیرد تا به جای این مکان مجتمع سینمایی ساخته شود و اهالی فرهنگ و هنر اصفهان دغدغه خداحافظی با این سالن را نداشته باشند.

وی تعطیلی سینمای ایران را باعث رونق بقیه سینماهای اصفهان مخصوصاً سینمای خانواده دانست و گفت: مطمئن باشید اگر به جای سینمای ایران، مجتمع تجاری،‌ سینمایی ساخته شود اوضاع بقیه سینماهای اصفهان هم بهبود می‌یابد.

وی این حرکت را حرکتی میمون و یک تحول انقلابی در سینمای اصفهان برشمرد و افزود: سینما آزادی تهران با زمینی به وسعت سینمای ساحل اصفهان روزانه بیش از 200 میلیون تومان درآمد دارد در حالی که سینمای ساحل کمتر از یک دهم آن درآمد دارد.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...