نسخه چاپی

مصباحي مقدم مطرح كرد:

راهكار مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت كالاهای اساسی و دارو با تك نرخی شدن ارز

عکس خبري -راهکار مجلس براي جلوگيري از افزايش قيمت کالاهاي اساسي و دارو با تک نرخي شدن ارز

رئیس كمیسیون تلفیق لایحه بودجه 92 گفت كه با وجود تك نرخی شدن ارز در لایحه بودجه 92 پیش‌بینی‌هایی برای جلوگیری از افزایش قیمت كالاهای اساسی صورت گرفته و مردم نباید هزینه‌ی این افزایش قیمت را بپردازند.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد: ما در لایحه بودجه 92 فقط 7 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم یارانه در نظر گرفته‌ایم و در کنار آن 2200 میلیارد تومان نیز برای دارو پیش بینی شده است، ضمن این که از درآمد هدفمندی 5 هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت اختصاص می‌یابد و این ها راهکارهای ما برای جبران افزایش قیمت خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر مبلغ پیش‌بینی شده برای بخش سلامت و دارو به شرکتهای بیمه اختصاص داده شود، معنایش این است که بخش مهمی از هزینه‌ای که از راه گران شدن دارو و درمان به وجود می‌آید، از این طریق پوشش داده می‌شود و هزینه ها برای کسی گران نمی‌شود.

مصباحی مقدم با بیان اینکه دو نرخی بودن ارز فساد آور است، تصریح کرد: تا الان هم که دارو با نرخ ارز 1226 تومان تامین می‌شد شاهد عرضه‌ی آن به قیمت آزاد بودیم و مردم به داروی گران دست پیدا می‌کردند لذا ما معتقدیم هزینه‌ی دارو و درمان باید از طریق شرکتهای بیمه پرداخت شود.

رئیس کمیسیون لایحه بودجه 92 همچنین در پایان تصریح کرد:‌ ما نمی‌گوییم که کالاهای اساسی و دارو در سال 92 افزایش قیمت پیدا نمی‌کند اما نکته مهم این است که بر اساس راهکارهای پیش‌بینی شده مردم نباید هزینه این افزایش قیمت را بپردازند.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...