نسخه چاپی

رئيس هيأت مركزي نظارت بر انتخابات شوراها

تایید و رد فارغ از شغل، پست و طیف سیاسی بود

رئیس هیأت مركزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینكه افرادی كه صلاحیت آنان تایید نشده است می‌توانند شكایت كنند و ما نیز به دقت بررسی می‌كنیم، گفت: مبنای تأیید و رد صلاحیتها فارغ از شغل، پست و طیف سیاسی است.

محمدجواد کولیوند رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری گفت: از ۵ هزار و ۷۳۰ شکایت واصله، صلاحیت هزار و ۳۴۰ نفر مجدد تأیید شد و به رقابتهای انتخاباتی پیوستند و بقیه در حال بررسی است.

کولیوند با بیان اینکه این افراد به هیأت‌های عالی استان و هیأت نظارت شهرستان شکایت کرده بودند، افزود: ۳۲۰ شکایت نیز در هیأت مرکزی کشور به ثبت رسیده است و داوطلبان امروز و فردا برای اعتراض فرصت دارند.

وی گفت: ۳۰۰ هزار و ۱۶۵ نفر در کل کشور در این دوره ثبت نام کردند که تا امروز، صلاحیت هشت هزار و ۴۵۰ نفر تایید نشده است.

کولیوند افزود: تعداد ثبت نامی‌های این دوره در مقایسه با دوره سوم که ۲۴۶ هزار و ۹۹۲ نفر بود حدود ۵۵ هزار نفر اضافه شده است که نشان می‌دهد استقبال وسیعی شده است.
وی گفت: در این دوره ۵۴ هزار و ۲۹ نفر برای شهرها و ۲۴۶ هزار و ۱۳۶ نفر برای روستاها ثبت نام کرده‌اند.

کولیوند افزود: در دوره گذشته، صلاحیت ۱۰ هزار و ۷۴۰ نفر تایید نشده بود.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در پاسخ به این سؤال که در این دوره رد صلاحیت‌ها افزایش یافته است، گفت: در تهران ۲۱۰ شکایت داشتیم که از این تعداد صلاحیت ۱۲۱ نفر تأیید و صلاحیت۸۹ نفر رد شد که فهرست آن به فرمانداری اعلام شده که این نشان از حسن نیت در بررسی‌ها است.

کولیوند افزود: ۸۹ نفری که صلاحیت آنان تایید نشده است در صورتیکه به رأی عالی استان معترض هستند می‌توانند سریع مراجعه و شکایت کنند و ما نیز به دقت بررسی می‌کنیم.

وی گفت: یقیناً آنهایی که بر اساس بندهایی از قانون رد شده‌اند اگر ارگان هایی که استعلام می‌دهند در خصوص آن بندها، ادله ای نداشته باشند شک نکنید که صلاحیت این افراد نیز تأیید خواهند شد.

کولیوند افزود: مبنای تأیید و رد صلاحیتها شامل استعلام از ارگانهای چهارگانه، محققانی که کارهای تحقیقی انجام می‌دهند و اسناد و مدارک است و هر فردی که ثبت نام کرده فارغ از شغل، پست و طیف سیاسی در این چارچوب قرار می گیرد.

وی در مورد تخلفات انتخاباتی نیز گفت: تاکنون، بیش از ۲ هزار شکایت و سؤال و تخلف واصل و پس از بررسی مشخص شده است که از مصادیق تخلف نیست؛ به عنوان مثال فردی در خانه اش تعدادی را جمع و برای آنها صحبت کرده که اینها به عنوان تبلیغات زودهنگام محسوب نمی شود و در اماکن عمومی هم نیست.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...