نسخه چاپی

عضو هيات رييسه مجلس

روند انتخاب هیات رییسه مجلس در ۷ خرداد

عضو هیات رییسه مجلس روند برگزاری انتخابات هیات رییسه در روز سه‌شنبه ۷ خرداد را تشریح كرد.

محمد دهقان با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه در دومین سال کاری مجلس نهم در روز سه‌شنبه هفته جاری گفت: انتخابات هیات رییسه اولین دستور روز سه‌شنبه خواهد بود که در ابتدا برای انتخاب رییس مجلس از نمایندگان درخواست می‌شود تا در صورت تمایل کاندیداتوری خود را اعلام کنند و سپس رای‌گیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: بعد از آن نوبت به انتخاب دو نایب مجلس می‌رسد که همچون انتخاب رییس، نمایندگان تقاضای خود را برای کاندیداتوری مطرح می‌کنند و برای این انتخابات رای‌گیری می‌شود.

این عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: سپس از نمایندگان درخواست می شود در صورت تمایل کاندیداتوری خود را برای ناظرین و دبیران عضو هیات رییسه اعلام کنند، در هیات رییسه شش دبیر و سه ناظر وجود دارد که برای تک تک آنها رای‌گیری صورت می‌گیرد.

وی گفت که در پایان اعضای منتخب هیات رییسه در دومین سال مجلس برای اجرای‌آیین نامه سوگند یاد می‌کنند که این انتخابات حدود دو ساعت طول خواهد کشید.

این عضو هیات رییسه مجلس همچنین خاطر نشان کرد: نمایندگان در روز چهارشنبه ۸ خرداد به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند.

به گزارش ایسنا، دهقان در پایان گفت که حضور نمایندگان در حرم مطهر برای تجدید بیعت برای آرمان‌های امام و شهدا به بعد از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه موکول شده است.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...