نسخه چاپی

تحركات مثبت بازار سكه در هفته ی گذشته

عکس خبري -  تحرکات مثبت بازار سکه در هفته ي گذشته

در هفته ای كه گذشت بازار سكه با نوسانی شدن بازار طلا و ارز شاهد رفت و برگشت قیمتها بود كه در نهایت با رشد 44 هزار تومانی سكه بهار آزادی هفته ی قبل به اتمام رسید.

به گزارش نما به نقل از سایت طلا، معاملات انجام شده در بازار سکه ی هفته قبل حاکی از رفت و برگشت قابل ملاحظه قیمتها و البته روبه رشد آنها داشت به گونه ایی که تفاوت نرخ بسته شده ی سکه بهار آزادی در بالاترین و پایین ترین سطح به 123 هزار تومان رسید.

براساس این گزارش، در روز شنبه قیمتها در بازار سکه در پی افت بهای طلا و بویژه نرخ ارز با کاهش همراه شد بطوریکه سکه طرح امامی و قدیم با ریزش 27 و 30 هزار تومانی، بر روی بهای 1 میلیون و 247 هزار تومان و 1 میلیون و 210 هزار تومان قرار گرفتند که ادامه این روند در روز یکشنبه ارزش این سکه ها را به 1 میلیون و 197 و 1 میلیون و 150 هزار تومان رساند.

در همین راستا هر نیم سکه در ظرف دو روز با از دست دادن 35 هزار تومان به نرخ 635 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی با کاهش 22 و 8 هزار تومانی به بهای 390 و 280 هزار تومان در بازار دست یافتند.

بنابراین گزارش ، بازار سکه در روز دوشنبه بازهم از ارزش سکه هایش کاست بطوریکه قیمت سکه در بازار تقریباٌ زیر قیمت تمام شده ی بانک مرکزی بود اما از غروب این روز با افزایش تقاضا بازار با رشد قیمتها مواجه شد که این روند در ساعات ابتدایی روز سه شنبه نیز ادامه پیدا کرد به گونه ای که قیمت سکه در ساعاتی بر نرخ 1 میلیون و 280 هزار تومان قرار گرفت اما در بعد از ظهر روز سه شنبه قیمتها تا حدودی تعدیل شد و قیمت سکه بهار آزادی در طرح قدیم و امامی به 1 میلیون و 256 هزار تومان و 1 میلیون و 215 هزار تومان رسید.

در همین راستا در غروب روز سه شنبه هر نیم سکه با بهای 672 هزار تومان و هر قطعه ربع و سکه 1 گرمی با قیمت 426 و 295 هزار تومان در بازار به فروش رسیدند.

این گزارش می افزاید، بازار سکه در روز چهارشنبه در پی بازار طلا و ارز با نوسان چشمگیر قیمتها و البته روبه رشد آنها همراه شد بطوریکه هر سکه بهار آزادی با رشد 64 هزار تومانی بر نرخ 1 میلیون و 320 هزار تومان و طرح قدیم آن با افزایش 65 هزار تومانی بر بهای 1 میلیون و 280 هزار تومان قرار گرفت و این در شرایطی بود که بانک مرکزی از روز چهارشنبه اقدام به توزیع سکه های پیش فروش شده کرده بود.
در این روز هر قطعه نیم و ربع سکه با رشد 43 و 24 هزار تومانی و با بهای 715 و 450 هزار تومان و سکه 1 گرمی با افزایش 15 هزار تومانی و با قیمت 310 تومان در بازار به فروش رسیدند.

شایان ذکر است، روند کاهشی قیمتها در روز پنجشنبه، ارزش سکه امامی را به بهای 1 میلیون و 291 هزار تومان و طرح قدیم را به 1 میلیون و 260 هزار تومان رساند.
هر قطعه ربع سکه نیز با بهای 438 هزار تومان و سکه 1 گرمی با قیمت 305 هزار تومان در بازار روز پنج شنبه به فروش رسیدند.
در این روز نیم سکه بر خلاف سایر سکه ها به روند روبه رشدش ادامه داد و تا سطح 725 هزار تومان بالا آمد اما در غروب 10 هزار تومان از ارزشش را از دست داد.

گفتنی است، بانک مرکزی در هفته قبل سکه های پیش خرید شده در اسفند ماه سال گذشته را از چهارشنبه اول خرداد ماه و 4 ماه زودتر از موعد مقرر از طریق شعب بانک تجارت عرضه کرد.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...