نسخه چاپی

ركورد پس لرزه‌های ایران شكسته شد

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینكه منطقه گوهران بشاگرد همچنان می‌لرزد، گفت: تعداد پس‌لرزه‌های گوهران تاكنو ن به ۲۰۹ مورد رسیده است كه یك ركورد در زمینه پس لرزه‌ها در ایران به حساب می‌آید.

به گزارش نما حسین درخشان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت زلزله مناطق گوهران بشاگرد اظهار داشت: در شهرستان بشاگرد و منطقه گوهران تاکنون 209 پس لرزه رخ داده است که تاکنون نیز 29 مورد از این پس‌لرزه‌ها 2 تا 3 ریشتر، 122 مورد 3 تا 4 ریشتر، 48 مورد 4 تا 5 ریشتر، 9 مورد 5 تا 6 ریشتر و یک مورد هم 6 ریشتر قدرت داشته است.

وی افزود: پس لرزه‌ها به عنوان تخلیه انرژی پس از هر زلزله بزرگ در هر منطقه زلزله زده طبیعی است ولی رخ دادن 209 پس لرزه در منطقه گوهران امری نادر در کشور به حساب می‌آید و همچنان نیز این پس لرزه‌ها ادامه دارد بطوریکه امروز یکشنبه 5 خرداد نیز در ساعت 12:16 دقیقه نیز پس لرزه ای به قدرت 3،3 ریشتر رخ داد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: تاکنون بین حادثه دیدگان 400 ست ظروف، 145 ست بهداشتی، 600 کلمن آب، 720 بسته غذایی یک ماهه و 15 هزار آب معدنی به همراه 500 کیلو حبوبات و 6 هزار و 700کیلو برنج توزیع شده است.

وی با اشاره به برپایی 4 هزار و 800 چادر برای حادثه‌دیدگان زلزله بشاگرد افزود: در حال حاضر 33 هزار بسته غذایی شامل کنسروجات و 4 هزار قرص نان نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده است و در ادامه کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان 7 هزار تخته پتو به همراه 3 هزار و 100 موکت بین آنان توزیع شده است.

درخشان به حضور امدادگران هلال احمر در مناطق زلزله‌زده برای کمک‌های احتمالی به حادثه دیدگان زلزله اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 45 عملیات پروازی در قالب 46 ساعت پرواز امدادی برای جابه‌جایی بیش از 6،5 تن محموله و انتقال 120 نیروی امدادی توسط بالگردهای هلال احمر صورت پذیرفته است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هنوز شرایط مناطق زلزله زده بشاگرد و به خصوص در کانون زلزله یعنی منطقه گهران به دلیل ادامه پس لرزه‌ها شرایط زندگی حادثه دیدگان به صورت اسکان اضطراری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زلزله ای با قدرت 6،2 ریشتر در روز شنبه 21 اردیبهشت در منطقه گوهران ناحیه بشاگرد در عمق 35 کیلومتری زمین به وقوع پیوست که یک فوتی و در حدود 19 مجروح بر جای گذاشت.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...