نسخه چاپی

ولايتي:

تا آخر ادامه می‌دهم و بنا ندارم به نفع كسی كنار بكشم

عکس خبري -تا آخر ادامه مي‌دهم و بنا ندارم به نفع کسي کنار بکشم

ولایتی گفت:به عنوان كاندیدا وارد صحنه انتخابات شدم و تا آخر ادامه می‌دهم و بنا ندارم به نفع كسی كنار بكشم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری که از شبکه دوم سیما پخش می‌شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جنابعالی پس از 8 سال مجددا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده‌اید آیا قرار است دوباره کنار بکشید گفت: همانطور که اشاره کردید به عنوان کاندیدا وارد صحنه انتخابات شدم و تا آخر ادامه می‌دهم و بنا ندارم به نفع کسی کنار بکشم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ دولت و مجلس باید در راستای پیشبرد اهداف کشور با یکدیگر تعامل داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه زمانی که مردم اعتماد از دست رفته خود را پیدا کنند فضای مساعدی در کشور حاکم می‌شود، افزود: این فضا انعکاس خوبی را نیز در خارج از کشور ایجاد خواهد کرد و عملا کار به جایی می‌رسد که فضای کشور جایگاه خوبی را پیدا کند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود در خارج از کشور به این باور برسند که دولتی بر سر کار آمده است که آرای مردم را دارد و توانسته است اعتماد متقابل بین مردم و دولت را ایجاد کند.

ولایتی اظهار داشت: ایجاد فضای مساعد در کشور بسته به شخصیتی دارد که به عنوان رئیس‌جمهور در دولت آینده خدمت کند از این رو به طور حتم رئیس‌جمهور آینده می‌تواند در بازگرداندن اعتماد به مردم تاثیر بسزایی داشته باشد لذا بازگرداندن اعتماد جهانی و ملی کمک خواهد کرد که تنظیم بازار را در کشور ایجاد کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تنظیم بازار در کشور باید براساس تولید صورت بگیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه نقدینگی از سال 85 تاکنون از 90 هزار میلیارد تومان به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است سبب می‌شود کالا در بازار یافت نشود و تورم افزایش پیدا کند.

وی افزود: دولت اختیارات بسیاری دارد تا بتواند بازار را به گونه‌ای تنظیم کند که کالای مورد نیاز مردم در دستشان قرار گیرد و قیمت‌ها را کنترل کند،‌در این صورت مردم مجال پیدا می‌کنند به کارهایشان برسند.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: در راستای حل مشکلات فعلی کشور ما باید یک فرصت 6 ماهه مالیاتی را به برخی از واحدهای تولیدی بدهیم تا آن‌ها بتوانند از این فرصت در راستای بهبود وضعیت خود استفاده کنند.

ولایتی بیان کرد:‌ دولت می‌تواند با گذراندن یک لایحه دو فوریتی از مجلس شورای اسلامی این فرصت را به تولیدکنندگان به خصوص کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک بدهد تا کار تولیدشان را از سر بگیرند و بتوانند در عرصه تولید کشور نقش موثری را ایفا کنند و با این راهکار به طور حتم 30 درصد تولید کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در صورتی کارگاه‌های تولیدی این طرح را اجرا خواهند کرد که دولت به آن‌ها مجال دهد زیرا این عملکرد سبب می‌شود آن‌ها با فروش محصولاتشان رشد قابل توجهی را در بازار تولید کشور ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: به واسطه این طرح و رشد 30 درصدی تولید کارگرانی که بیکار شده‌اند به کارخانه‌ها کارگاه‌ها برمی‌گردند و مقدار زیادی از محصولاتی که مورد نیاز مردم است به خصوص داروها تامین خواهد شد.

ولایتی افزود: متاسفانه در فضای اقتصادی کشور به دلیل اختلافاتی که مابین بانک‌ها و تولیدکننده به وجود آمده است مثلا اینکه بانک‌ها براساس نرخ 1200 تومان هر دلار ال‌سی باز کرده‌اند برای کسی که داوطلب وارد کردن یک کالا است سبب ایجاد مشکلات زیادی می شود و بانک‌ها درخواست متفاوتی از تولیدکننده خواهند داشت و این موضوع سبب می‌شود که تولیدکنندگان دو برابر بدهی پیدا کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نمی‌شود اعتماد خدشه‌دار شده بین دولت و مردم را نادیده گرفت، اظهار داشت: کنترل درست یک رابطه بین بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی الزامی است و سبب خواهد شد که عرصه اقتصاد کشور در مسیر درستی گام بردارد.

وی افزود:‌ ایجاد این رابطه سبب خواهد شد که بسیاری از اجناس در گمرک باقی نمانده و خراب نشوند.

ولایتی گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما کمبود دارو است به طوری که ما شاهد هستیم برخی از داروها به قیمت چند برابر فروخته می‌شود و مردم ناچارند به دلیل عدم وجود دارو در برخی از داروخانه‌ها به ناصرخسرو مراجعه کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: بنابراین کارهایی که بنده عرض کردم اگر با فوریت انجام شود کشور در مسیر درستی گام برمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح بازار که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است در صورتی که مردم به بنده رای بدهند و دولت را تشکیل دهم این طرح را به یک لایحه دوفوریتی تبدیل و آنرا عملیاتی خواهم کرد و رابطه درستی را بین دولت و مجلس ایجاد خواهم کرد.

ولایتی اظهار داشت: اعتقاد دارم که بدون ایجاد رابطه درست و منطقی بین دولت و مجلس مشکلات قابل حل نخواهد بود از این رو چرا باید وضعیت به گونه‌ای باشد که بین دولت و مجلس یک تفاهمی وجود نداشته و مشکلات بسیاری برای کشور بوجود بیاید.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بنده برای اینکه نشان دهم دولتی تشکیل می‌دهم که با مجلس هماهنگ است بعضی از افرادی را که در کارگروه‌های خود مشخص کرده‌ام با حیطه مجلس آشنایی بسیاری دارند.

وی افزود: از علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان رئیس کارگروه سیاسی، نهاوندیان را که سابقه ریاست اتاق بازرگانی را دارد به عنوان کارگروه اقتصاد و آقای انتظامی را که سابقه رسانه‌ای دارد و منتخب رسانه است به عنوان سخنگوی خودم انتخاب کرده‌ام.

ولایتی ادامه داد: مجموعه‌ای که بنده انتخاب کرده‌ام منتخبین اصناف و اقشار مردم هستند به طوری که شاهدیم نهاوندیان سال‌ها در اتاق بازرگانی به فعالیت مشغول بوده است و بروجردی نیز چند دوره نماینده مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی بوده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اعتقاد دارم رابطه خوبی که بین دولت آینده و مجلس شکل خواهد گرفت حکایت از چشم‌اندازی دارد که بین دولت و اقشار مختلف جامعه است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های میان مدت و بلند مدت خود در عرصه اقتصاد با هدف تحقق حماسه اقتصادی تصریح کرد: به برنامه‌های مدون شده بنده هفته آینده طی یک مصاحبه مطبوعاتی بخشی از آن منتشر خواهد شد.

ولایتی افزود: بخشی از برنامه‌های من به صورت یک دفترچه 80 صفحه‌ای تنظیم شده است که پس از تشکیل دولت آنرا در اختیار مردم قرار می‌دهم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ مردم ما علاوه بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را باید بشناسند نسبت به برنامه‌های آن‌ها نیز باید تحقیق کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: درباره کار میان مدت و بلند مدت اعتقاد دارم اقتصاد ما بیشتر از اینکه تولیدمحور باشد توزیع‌محور است یعنی اقتصاد مصرفی و توزیعی است به طوری که ما نفت می‌فروشیم و کالا می‌خریم باید صراحتا بگویم که این روش درست نیست.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند این یعنی اینکه می‌شود بدون نفت کشور را اداره کرد.

ولایتی تصریح کرد: دو اصل مهم در مقوله اقتصاد وجود دارد که اگر به آن توجه کنیم می‌توانیم اقتصاد تولید محور را در کشور ایجاد کنیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌حمایت از تولید و واگذارکردن و بومی کردن تولید براساس اصل 44 از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند در پیشبرد اهداف اقتصادی کشورمان نقش تاثیرگذاری را داشته باشد یعنی ما باید کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی را به مردم واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو آن بوده‌ام، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و قانون آن نیز در مجلس تصویب شده است لذا باید به مرحله اجرایی در بیاید.

ولایتی افزود: براساس اصل 44 کارخانه‌ها و کارگاه‌ها باید به مردم واگذار شود و اساس این نوع واگذاری هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بنده از ابتدا در جریان شکل‌گیری سیاست‌های کلی که در مجمع به تصویب رسیده بوده‌ام به طوری که مقدمات سند چشم‌انداز 20 را با جمعی از دوستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین کرده و خدمت رهبری تقدیم کرده‌ایم و ایشان بعد از برخی تغییرات به مجمع ابلاغ کرده‌اند.

وی افزود: قانون اصل 44 متاسفانه آنطور که باید اجرا نشده است لذا اعتقاد دارم اگر حمایت از تولید و مردمی کردن تولید به بهترین شکل اجرا شود و دولت دست از کارهای تصدی‌گری بردارد و تنها نظارت کند حتما در بلندمدت و در میان مدت ما می‌توانیم شاهد رشد تولید باشیم.

ولایتی تصریح کرد: کار دیگری که می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند موضوع احیاء جاده ابریشم است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ اعتقاد دارم کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی و سیاسی بی‌نظیر است لذا می‌تواند در مقوله حمل و نقل از آسیای جنوبی به آسیای جنوب شرقی محل ترانزیت قرار گیرد و از آنجا می‌تواند در اروپا نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما می‌تواند به همسایگانی که گاز ندارند گاز صادر و از همسایگانی که دارای منابع گازی هستند، گاز وارد کند چنانکه ما شاهدیم کشوری مانند افغانستان در شمال منطقه مزارشریف تقریبا یک میدان گازی دارد و یا در مرز ترکمنستان نیز ما شاهد وجود نیروی انرژی گاز هستیم از این رو می‌توانیم یک حلقه گاز را در منطقه ایجاد کرده و در راستای پیشبرد اقتصاد خودمان گام برداریم.

۱۳۹۲/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...