نسخه چاپی

قاليباف:

ملت ایران عزتش را به نان نمی‌فروشد/ دشمن ما بی‌تدبیری، ضعف مدیریت و سیاست‌زدگی است

كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اسلام به ما آموخته همیشه در برابر دشمن خارجی بایستیم و هیچ انسانی حق ندارد عزتش را برای چیزی زیرپا بگذارد و هیچ وقت ملت حاضر نیست عزتش را به نان بفروشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در جمع اقشار مختلف مردم کرمان اظهار داشت: در نظام اسلامی ما مکلف هستیم بهترین خدمت را به پدران و مادران بکنیم که در برابر فرزندشان شرمنده نشوند ما امروز کاری کرده‌ایم که هم پدر و مادرها شرمنده فرزند هستند و هم فرزندان از اینکه فرصت کار و تلاش ندارند شرمنده پدر و مادر هستند.

قالیباف گفت: ما معتقد هستیم جنگ تمام شده، اما مجاهدت همچنان باقی است و جهاد همچنان ادامه دارد، اگر روزی پشت خاکریزها باید می‌ایستادیم، امروز دفاع به شکل دیگری است و باید بایستیم و اجازه ندهیم این مردان مرد که در برابر دشمن ایستاده‌اند در برابر ابتدایی‌ترین مشکلات زندگی شکسته شوند و فرو بریزند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ جهادی به این معنا است که نباید سیاست بازی شود، گفت: فرهنگ جهادی یعنی دغدغه‌ای به جز مردم نداشته باشیم، فرهنگ جهادی یعنی به فکر خودت نباشید، این‌هاست که برکت می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ بزرگراه امام علی (ع) تهران بیان داشت: این پروژه طی 22 ماه انجام شد و این بزرگراه 30 کیلومتر و 14 لاین دارد و 12 هزار ملک بر سر راه آن بود و 40 سال روی زمین مانده بود به شکلی که از انجام آن منصرف شده بودند، اما این کار با فرهنگ جهادی انجام شد.

قالیباف افزود: اگر بنده قول داده‌ام که طی دو سال ثبات اقتصادی و آرامش و سامان به اقتصاد محقق شود به فضل الهی و به کمک و غیرت جوانان است، پروژه پل صدر و نیایش افتخار بزرگ فنی و مهندسی قرن توسط کسانی اتفاق افتاد که متوسط سن آن‌ها 35 سال است.

کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ثبات در اقتصاد به این شکل نیست که من بعدا بیایم و حرف بزنم، بلکه باید این ثبات را مردم در زندگی خود حس کنند، همچنان که امروز گرانی و بیکاری را حس می‌کنند، همان مشکلی که در آن حساب و کتابی نیست و هر کس هر نرخی برای آن اعلام می‌کند.

وی ابراز داشت: مشکلات اقتصادی به سرعت و با برنامه‌ریزی قابل حل است، اما خسارتی که امروز به کشور وارد شده این است که اعتماد بین من و شما از بین رفته، ممکن است شما با خود بگویید که از کجا معلوم قالیباف راست می‌گوید از کجا معلوم وقتی رأیش را گرفت دوباره به کرمان برگردد، این خسارت عظیمی است که وارد شده، روحیه جهادی در دوران دفاع مقدس نخستین شرطش این بود که همه به هم اعتماد داشتیم و اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی است.

قالیباف تصریح کرد: به سابقه و گذشته ما اعتماد کنید و به کارنامه ما نگاهی بیندازید ما می‌توانیم با کمک نسل جدید دهه چهارم انقلاب که بسیار نیروهای پرتوان و پرانرژی هستند، اتفاق بزرگی در کشور رقم بزنیم و به سوءمدیریت‌ها و مشکلات پایان دهیم.

وی اذعان داشت: با افتخار عرض می‌کنم، متعلق به فرهنگ جبهه هستم و قول می‌دهم که قالیباف امروز هیچ فرقی با قالیباف کربلای پنج و شلمچه ندارد و به عنوان یک رزمنده و ایثارگر درخدمت شما هستم.

قالیباف عنوان کرد: بنده کارنامه مشخصی در 35 سال انقلاب دارم چه در زمان امام راحل که سرباز بوده‌ام و چه حالا که در رکاب ولی‌فقیه فرزانه قرار دارم و تابعش هستم، باید همه دست به دست هم بدهیم تا با این روحیه کشور را به سازیم و این به دور از دسترس نیست و این امید در چشمان من و شما هست.

قالیباف با اشاره به برنامه‌اش برای اداره کشور اظهار داشت: برنامه من مشخص و مدون شده که در سایت بنده وجود دارد و در 24 فصل طراحی شده است.

وی گفت: سیاست خارجی سیاستی است که منافع ملی و آرمان و منافع ما را حفظ می‌کند در سیاست خارجی ما چه بخواهیم مقاومت بکنیم یا مقابله کنیم و یا تعامل داشته باشیم چه با دوست و چه با دشمن شرطش این است که دولتی می‌تواند این کار را بکند که در برابر مردمش قابل قبول و قابل تحسین باشد تا محکم بتواند حرف بزند.

قالیباف خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند تحریم، این‌ها حرفشان این است که اگر مثلا با آمریکا رابطه برقرار شود، تحریم‌ها برطرف و مشکلات حل می‌شود، بنده نمی‌خواهم بگویم تحریم تاثیرگذار نبوده، اما سهم تحریم نسبت به سوءتدبیر و سوءمدیریت در مشکلات بسیار اندک است، چرا که درآمد ما پنج برابر شده اما شغلی ایجاد نشده، این چه ربطی به تحریم دارد، این به خاطر سوءتدبیر است.

وی گفت: اسلام به ما آموخته همیشه در برابر دشمن خارجی بایستیم و براساس آموزه‌های اسلام و اهل ‌بیت (ع)، جان و مال و فرزندمان را در راه اسلام بدهیم، اما تنها چیزی که حاضر نیستیم بدهیم عزتمان است، هیچ انسانی حق ندارد عزتش را برای چیزی زیرپا بگذارد و هیچ وقت ملت حاضر نیست عزتش را به نان بفروشد.

کاندیدای ریاست جمهوری افزود: تاریخ نشان داده که دشمن اگر عزت ما را بگیرد، نان و آب را هم نمی‌دهد، دشمان ما آن‌ها نیستند که فکر می‌کنیم. دشمن ما بی‌تدبیری، ضعف مدیریت و سیاست‌زدگی است.

قالیباف با اشاره به دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اگر بنا بود با سیستم اداری جنگ را جلو ببریم، امکان نداشت پیروز شویم و امروز هم اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردمی که همه در آن تاثیرگذار باشند، نه فقط یک قشر خاص.

وی بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی من به عنوان یک روستازاده این فرصت را پیدا کردم که امروز این جا بایستم و بگویم نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستم، بنده به جوانان بدهکارم و دین دارم تا این فرصت را برای همه جوانان فراهم کنم که شرایط برای کار و تلاش آن‌ها فراهم شود.

قالیباف تصریح کرد: حماسه سیاسی با شماست تا آن را رقم بزنید، قول می‌دهم اگر تقدیر بر این شد و شما ملت خواستید، ان‌شاءالله حماسه سیاسی با شما خلق و حماسه اقتصادی با من و جوانان محقق می‌شود.

۱۳۹۲/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...