نسخه چاپی

قالیباف: گفتار درمانی مشكلات مردم را حل نمی‌كند

كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه یك مدیر سخنرانی، نصیحت، نظریه‌پردازی و وعظ كردن نیست، یك نفر مسئول شد باید با كارش بتواند وفای عهدش به مردم را نشان دهد، گفتار درمانی مشكلی را از مشكلات مردم حل نمی‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در جمع اقشار مختلف کرمان با تسلیت سالروز رحلت حضرت زینب (س) گفت: حماسه بزرگ سیاسی را پیش ‌رو داریم که نقطه عطفی برای ایران است و این حماسه سیاسی جایگاه عمده‌ای در رقم زدن دوران جدیدی برای اداره کشور دارد.

وی ادامه داد: هر زمان به کرمان سفر می‌کنم هرگز احساس غربت ندارم و کاملاً احساس نزدیکی می‌کنم چراکه در روزهای دفاع مقدس و در دهه اول انقلاب توفیق داشتم با شیرمردان و رزمندگان دلیر این استان در لشکر ثارالله همرزم و همسنگر باشم، آشنایی من با مردم کرمان در روزهای سخت پشت خاکریز و سنگرها بیش از سه دهه پیش رقم خورد.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هیچگاه یاد بزرگان این استان همچون شهیدان مغفوری، کازرونی، میرحسینی، علویان، زنگی‌آبادی، عرب‌نژاد و ... که در آن دوره با هم همسنگر بودیم را فراموش نمی‌کنم.

وی گفت: یکی از توفیقات من در زندگی این است که بیش از 33 سال با مردی از این استان آشنا هستم که از دفاع مقدس تا امروز در زندگی من تأثیرگذار بوده است و آن مرد هم کسی نیست جز افتخار این استان برادر عزیز ما سردار سلیمانی.

قالیباف افزود: هرگاه در جمع شما حضور پیدا می‌کنم، این همدلی میان همه عزیزان وجود دارد، همان برق چشمی که در دوران دفاع مقدس در چشمان دوستان در لشکر 41 ثارالله به چشم می‌خورد، همان را در چشم شما جوانان می‌بینیم و امیدوارم با همان روحیه بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی اظهار داشت: استان کرمان نه تنها بهشت معادن است بلکه در حوزه کشاورزی جزو استان‌های بی‌نظیر به شمار می‌رود.

قالیباف تصریح کرد: به دلیل رفت و آمدهای متعدد به کرمان و مسئولیت‌های گذشته به مشکلات این استان آشنا هستم، نه تنها در کرمان بلکه در کل کشور منابع انسانی و طبیعی فراوانی وجود دارد و امروز کشور ما در میان همه کشورها از نظر منابع نفت و گاز در دومین مکان قرار دارد و امکانات ما نیز امکانات بالایی است.

وی خاطرنشان کرد: اما غصه ما این است چرا نیروهای خوب، جوانان پرشور و نیروهای آماده به کار به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، مردانی از همین نسل در دوران دفاع مقدس نشان داده‌اند که چقدر افتخارآفرین هستند اما امروز همان مردان در پیچ و خم زندگی گرفتار هستند و از دیگر سو مردم بیش از هرکسی سختی‌های ناشی از تورم و گرانی را می‌بینند.

قالیباف عنوان کرد: شرایط ما شرایط خوبی نیست اما ما همیشه امیدوار بوده‌ایم و این موضوع را اسلام، امام راحل و شهدا به ما یاد داده‌اند و همت و غیرت مردم ایران نشان داده است که همیشه در سختی‌ها سرافراز بوده‌ایم و به آینده امید داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: هرکجا توفیق داشتم که کار کنم این حرف را زده‌ام که وظیفه یک مدیر و مسئول در نظام اسلامی سخنرانی، نصیحت، نظریه‌پردازی و وعظ کردن نیست، یک نفر مسئول شد باید با کارش بتواند وفای عهدش به مردم را نشان دهد، گفتار درمانی مشکلی را حل نمی‌کند.

قالیباف تأکید کرد: باید روحیه جهادی در محیط کاری وجود داشته باشد و مدیران حتماً باید به این موضوع توجه کنند، گرفتاری ما از نبود منابع و امکانات نیست، ما گرفتار سوء تدبیر و ضعف در مدیریت هستیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به جای آن که دغدغه ما مسئولان دغدغه مردم باشد، سراغ حاشیه‌ها رفته‌ایم به همین دلیل اختلافات، تنش‌ها و ماجراجویی‌ها را می‌بینیم، اختلافاتی که اساساً به دغدغه‌های مردم ربطی ندارد.

قالیباف ادامه داد: از روزی که توفیق خدمت در نیروی انتظامی پیدا کردم، تلاش داشتم تا نیروی انتظامی را برای خدمت به مردم کشور آماده کنم به همین منظور بحث تأمین امنیت کشور پلیس 110، پلیس گذرنامه و ... راه‌اندازی شد و هرکجا که رفتیم سعی کردیم با کار خود مدیریت کنیم نه حرف زدن.

وی خاطرنشان کرد: از روزی که توفیق خدمت در شهرداری تهران را نیز پیدا کردم، هیچ وعده و قولی به مردم داده نشد، مگر آن‌که به آن وعده‌ها عمل کردیم، امروز با این سابقه اجرایی خدمت شما مردم می‌گویم که ما مسئولان دیگر حق آزمون و خطا نداریم.

قالیباف گفت: ما باید مدیریت اجرایی کشور را به دست کسی بسپاریم که یک برنامه مدون و مشخص برای اداره کشور داشته باشد، البته تأکید می‌کنم که برنامه لازم است، اما کافی نیست و مهم‌تر از برنامه، کارنامه و عملکرد افراد در گذشته است، سند چشم‌انداز برنامه‌ای‌ است که مقام معظم رهبری آن‌ را ابلاغ کرده و نزدیک به هشت سال از ابلاغ آن می‌گذرد.

وی افزود: ما باید 40 درصد از این برنامه را اجرا می‌کردیم اما هم‌اکنون در چه وضعیتی هستیم، برنامه سوم و چهارم تمام شده است، چه میزان از برنامه‌ها تحقق پیدا کرده است؟ اگر اهداف موجود در برنامه‌های توسعه تحقق پیدا می‌کرد، وضعیت ما در شرایط اقتصادی و اجتماعی اینگونه نبود، کسانی باید برنامه‌هایشان را ضمانت کنند که کارنامه مشخصی در طول 35 سال گذشته در انقلاب داشته باشند.

قالیباف تأکید کرد: اگر کسی می‌خواهد دختر و پسر خود را به خانه بخت بفرستد چقدر تحقیق می‌کند، می‌خواهیم تمشیت امور اجرایی خود را در دست فردی بگذاریم تا برای 75 میلیون نفر برنامه‌ریزی کند. آیا نباید تحقیق کنیم، باید دانست شعارهای تند و حرف‌های احساسی نمی‌تواند گرانی، تورم، ناامنی، اعتیاد، فقر، بداخلاقی و دیگر مشکلات را حل کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هم‌اکنون در کشور گرفتار دو گروه هستیم و باید مراقب باشیم تا در دام آن‌ها نیفتیم، این دو گروه در ظاهر خلاف هم عمل می‌کنند، اما در باطن یک کار انجام می‌دهند، عده‌ای لفاظی می‌کنند، به دنبال آن هستند تا با لفاظی سیاست‌بازی کنند و گاهی نیز به تهمت، بداخلاقی و هتک‌حرمت روی می‌آورند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در آستانه 27 رجب و در سالروز مبعث پیامبر اسلام (ص) هستیم، فلسفه مبعث اخلاق بوده است، اما اخلاق را در جامعه زیر پا می‌گذاریم با این وجود برخی بداخلاقی کرده و فقط لفاظی می‌کنند، این افراد کاری جز حرف زدن ندارند، اما باید بدانیم نمی‌توان کشور را با لفاظی و سیاست‌بازی اداره کرد و نمی‌توان با این اقدامات قدرت ملی را بالا برد و امنیت را به کشور آورد.

قالیباف عنوان کرد: این افراد شاید در ظاهر حرف‌های انقلابی بزنند، اما باید دقت کرد جایی که لازم بود برای انقلاب سیلی نخورده‌اند و ردپایی از آن‌ها در انقلاب وجود ندارد اما در جایی که بحث قدرت و پول بوده، صدای آن‌ها رسا بوده است، باید به خوبی این موضوع را بشناسیم و با آزمون و خطا حرکت نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: گروه دوم افرادی هستند که اگرچه کار و تلاش می‌کنند، اما معتقدیم روح کار و حرکت آن‌ها با مبانی انقلاب اسلامی سازگاری ندارد، برای اسلام عزیز بود که زمان جنگ پدر و مادرها فرزندانشان را به جبهه می‌فرستادند و امروز خانواده‌هایی داریم که چهار یا پنج شهید داده‌اند و این کار را برای اسلام کرده‌اند.

قالیباف تصریح کرد: در حرکت ‌خود نباید غفلت کنیم و بگوییم که هدف ما فقط این است که اقتصاد را درست کنیم، بلکه هدف ما ارتقای معنویت و رشد و تعالی جامعه است و اگر سوءتدبیر و فقر در جامعه‌ای باشد، امکان ندارد که در آن جامعه امر به معروف و نهی از منکر کرد و مردم را به دین دعوت کرد.

۱۳۹۲/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...