نسخه چاپی

جنگ قدرت پسران شاه قطر بر سر جانشینی

عکس خبري -جنگ قدرت پسران شاه قطر بر سر جانشيني

جنگ قدرت برای جانشینی شاه قطر، به جان 18 پسر وی افتاده و شیخه موزه، همسر شیرازی حمد، رهبری این جنگ قدرت را بر عهده دارد.

به گزارش نما به نقل از گروه بين الملل مشرق، خبرگزاري النخيل عراق در گزارشي با اشاره به درگيري هاي داخلي ميان مقامات قطري براي تصاحب قدرت تصريح کرد که اين يک درگيري موروثي است، چرا که شيخ حمد نيز قدرت را با کودتا از پدر خود گرفت.


يکي از افراد متخصص در زمينه مسايل قطر گفت که درگيري ها و جنگ قدرت در خاندان حاکم اين کشور به صورت بي سابقه اي ميان فرزندان شيخ حمد افزايش پيدا کرده است، اين در حالي است که برخي اخبار متناقض از نابساماني اوضاع جسماني امير قطر به گوش مي رسد و به نظر مي رسد همين موضوع جنگ قدرت ميان 18 فرزند وي که از سه زنش متولد شده اند را افزايش داده است، شيخه موزه همسر امير قطر و مادر ولي عهد کنوني در رأس اين جنگ قدرت قرار گرفته است.



برخي منابع آگاه در پايتحت قطر نيز با اشاره به اين درگيري ها تصريح کردند که شدت اين درگيري ها به حدي است که احتمالاً تحولات گسترده اي را به زودي در ارکان دولت ايجاد کند.


اين منابع مي گويند که مقام آمريکايي که مسؤول ترسيم سياست هاي رهبري در قطر است، گزارشي را براي دولت خود فرستاده مبني بر اينکه شدت و عمق درگيري هاي کنوني در کشور بسيار زياد است.


اين منابع مي افزايند که امير قطر متوجه شده که حمد بن جاسم، نخست وزير اقداماتي را براي تحت کنترل درآوردن وي آغاز کرده تا او را از قدرت کنار بزند.


او در اين راستا همکاري هايي را با عناصر موثر در خاندان حاکم و با حمايت سازمان هاي آمريکايي ترتيب داده است و بيماري امير قطر را توجيهي براي اقدامات خود کرده است.


يکي از مخالفان قطري نيز در کتابي با نام "امير قطر خارج از قواعد بازي" به عمق اين اختلافات و درگيري ها پرداخته و تأکيد مي کند که اين درگيري ها باعث گوشه نشين شدن افسران نظامي در کشور شده است.


۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...