نسخه چاپی

تدابیر اسرائیل برای حمله به مناطق پرجمعیت

یك روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از تشكیل گروه عملیاتی ویژه در ارتش رژیم صهیونیستی برای انجام حملات موشكی به مناطق پرجمعیت خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، این واحد ویژه که بخشی از واحد توپخانه ای ارتش اسرائیل است عملیات هایی را انجام خواهد داد که پیشتر فقط نیروی هوایی آنها را انجام می داد.

بر اساس تصمیم ارتش اسرائیل، نخستین واحد توپخانه ای مسئول انجام عملیات هایی با شلیک موشک کوتاه برد تا برد 30 الی 40 کیلومتر تشکیل می شود و در سالهای آینده قابلیت آن را خواهد داشت که برد موشک های خود را افزایش بدهد.

به نوشته هاآرتض، پیش بینی می شود که با شکل گرفتن این واحد، روش عملیات های ارتش اسرائیل نیز متفاوت می شود. برای مثال تا کنون ارتش اسرائیل برای حمله به مراکز مورد نظر مجبور بود تا از اتفاع چند هزار متری بمبی چند تنی را رها کند اما در روش جدید یک موشک جدید که به کلاهکی شامل 20 کیلوگرم مواد منفجره مجهز است از سوی این گروه جدید به هدف شلیک می شود.

این موشک های جدید توسط صنایع نظامی رژیم صهیونیستی ساخته می شوند و هزینه ساخت هرکدام از آنها بین 100 تا 200 هزار "شکل" است. این موشک ها قدرت زیادی داشته و ضریب خطای آن نیز بسیار پائین است.

این موشک درصورت اصابت به هدف، محلی به شعاع 10متر را تخریب کرده و افراد حاضر در آن مکان نیز به احتمال زیاد کشته می شوند. با این حال ارتش اسرائیل قصد دارد تا برای مدتی آزمایشاتی را بر روی این موشک ها انجام دهد تا میزان خطای این موشک ها را کاهش دهد.

علاوه بر این موشک ها ساخت بمب های کوچک نیز در دستور کار ارتش اسرائل قرار داد تا با استفاده از آنها فقط اهداف مورد نظر خود را منهدم کند و موشک های جدید نیز تقریبا بر همین اساس ساخته می شوند.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...