نسخه چاپی

كارگردان سينما:

نیروی انتظامی بجای پیگیری بدحجابی از اینترپل به مساله قاچاق فیلم رسیدگی كند

كارگردان فیلم «بیتابی بیتا» گفت كه نیروی انتظامی بجای برخورد با بدحجابی سینماگران و هنرمندان از طریق اینترپل، با مساله قاچاق فیلم مقابله و موضوع نمایش آثار سینمایی در شبكه های فارسی زبان را پیگیری كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «مهرداد فرید» در گفت وگویی درباره وضعیت شبكه نمایش خانگی و اثرگذاری قاچاق فیلم در این عرصه افزود: گلوگاه ویدیو رسانه در اختیار نهادهای فرهنگی است اگر نهاد مسوول درست عمل كند شبكه نمایش خانگی نیز در شرایط مطلوبی قرار می گیرد.
وی یادآور شد: امروز قاچاق فیلم به عنوان گلوگاه شبكه نمایش خانگی محسوب می شود و در دوره ای كه با این پدیده به درستی مقابله شد حق رایت آثار سینمایی به ۵۰۰ میلیون تومان هم می رسید.
كارگردان فیلم سینمایی «بیتابی بیتا» تاكید كرد: مقابله با قاچاق فیلم های سینمایی در اولویت برخی نهادها همچون نیروی انتظامی قرار ندارد و این رویكرد سبب شده قاچاق فیلم در تهران و شهرستان ها گسترش یابد.
فرید با یادآوری اینكه شمارگان فیلم های سینمایی در چند سال پیش به یك میلیون نسخه می رسید توضیح داد: امروز در شبكه نمایش خانگی تنها ۳۰۰ هزار نسخه از آثار سینمایی توزیع می شود و این امر به دلیل افزایش قاچاق فیلم است.
وی ادامه داد: امیدوارم وضعیت شبكه نمایش خانگی بار دیگر به سال ۸۷ باز گردد؛ در این دوره به دلیل مقابل صحیح با قاچاق فیلم در شرایط مساعدی قرار داشتیم.
كارگردان فیلم سینمایی «زن ها شگفت انگیزند» گفت: اگر فیلمی برای شبكه ویدیویی تولید شود و مساله قاچاق برطرف نشود، شكست می خورد.
فرید گفت: امروز بسیاری از فیلم های ایرانی در شبكه های فارسی زبان بصورت غیر قانونی پخش می شود و این امر به دلیل وجود نداشتن مجموعه ای مشخص برای پیگیری حق رایت آثار سینمایی در عرصه بین المللی است و فیلم های ما حق رایت جهانی ندارند.
وی ادامه داد: معتقدم نیروی انتظامی می تواند بجای پیگیری مساله حجاب سینماگران و هنرمندان از طریق اینترپل، موضوع قاچاق آثار سینمایی را پیگیری كند.
این كارگردان تاكید كرد: نیروی انتظامی قدرت برخورد با مساله قاچاق فیلم را دارد اما این امر در اولویت امور حوزه انتظامی قرار ندارد.بی میلی و بی تفاوتی نهادهای مسوولی در مبارزه با قاچاق فیلم و محصولات فرهنگی به زیان این عرصه تمام شده است.

۱۳۹۲/۳/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...