نسخه چاپی

هاشمی: درباره «تولید ملی» راهكار بدهید

عکس خبري -هاشمي: درباره «توليد ملي» راهکار بدهيد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سؤال كه موانع تحقق تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی چیست؟ از كلیه صاحب‌نظران و كارشناسان و اندیشمندان خواست تا نظرات خود را به دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام منعكس كنند و مجمع آمادگی دارد تا در تدوین سیاست‌های كلی نظام، پیشنهادات رسیده را مورد بررسی قرار داده و به كار گیرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توجه به نامگذاري امسال توسط رهبري معظم انقلاب به عنوان سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني اظهار داشت، انتخاب اين عنوان نشان از اهميت و جايگاه بالاي كار، توليد و سرمايه‌گذاري براي رونق اقتصادي و رفع مشكلات كنوني مردم دارد و اميدواريم اين تأكيد، توسط مسئولان در حدّ شعار باقي نمانده و عملاً تحقق يافته و برنامه‌ريزي‌ها در اين جهت باشد.

به گزارش ايسنا، در نخستين روزهاي اداري سال جديد، جمعي از وزرا و نمايندگان سابق مجلس شوراي اسلامي، استادان دانشگاه‌ها، شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي در نهادها و سازمان‌هاي مختلف، نمايندگان احزاب و جمعي از مديران و مسئولان فرهنگي، اقتصادي و سياسي كشور در چند نوبت با حضور در دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام، حلول سال جديد را به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تبريك و تهنيت گفتند.

در اين ديدارها هاشمي رفسنجاني با تبريك متقابل سال جديد، ابراز اميدواري كرد سال جديد مقارن با موفقيت و بهروزي بيشتر نظام اسلامي و سعادت روزافزون مردم كشورمان باشد.

وي با اشاره به سياست دولت در دهه هفتاد مبني بر تأكيد بر كار و سازندگي و پرهيز از سياست‌زدگي، گفت: اگر در آن مقطع زماني و پس از دوران دفاع مقدس كه كشور وارث خرابي‌ها و ويراني‌هاي ناشي از جنگ بود، اين سياست دنبال نمي‌شد قطعاً آن حجم بزرگ از بازسازي و سازندگي در كشور تحقق پيدا نمي‌كرد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به تأكيد رهبري انقلاب بر حمايت از توليد و كار و سرمايه ايراني گفت: متأسفانه در سال‌هاي اخير حجم واردات بي‌رويه كالاهاي خارجي، عرصه را بر رشد و رونق توليدات داخلي تنگ كرده است كه اميدواريم امسال، كار، توليد و سرمايه‌گذاري مورد توجه بيشتر قرار گيرد.

وي به تدوين سند چشم‌انداز 20 ساله كشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره و آن را سندي راهبردي براي تحقق اهداف جمهوري اسلامي ايران توصيف كرد و گفت: همراه با تدوين اين سند، اصل 44 قانون اساسي نيز براي حمايت از سرمايه‌گذاري‌هاي خصوصي اصلاح شد كه انحراف از برنامه‌ها، مانع از پياده شدن اهداف متعالي اين برنامه‌ها شده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با طرح اين سؤال كه موانع تحقق توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني چيست؟ از كليه صاحب‌نظران و كارشناسان و انديشمندان خواست تا نظرات خود را به دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام منعكس كنند و مجمع آمادگي دارد تا در تدوين سياست‌هاي كلي نظام، پيشنهادات رسيده را مورد بررسي قرار داده و به كار گيرد.

هاشمي رفسنجاني به كارگيري و استفاده از افراد مجرب بازنشسته كشور را براي رونق بخش‌هاي خصوصي كشور و توليد مورد تأكيد قرار داد.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...