نسخه چاپی

رئيس قوه قضاييه در جمع روساي كل دادگستري‌ها:

باید تلاش كنیم تا انتخابات پرشور برگزار شود

عکس خبري -بايد تلاش كنيم تا انتخابات پرشور برگزار شود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پرشور برگزار شدن انتخابات گفت: باید تلاش كنیم تا انتخابات در كشورمان پرشور برگزار شود.

به گزارش تنما به نقل از اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه،آيت ا... صادق آملي لاريجاني در جمع روساي كل دادگستري‌هاي كشور اضافه كرد: ما بايد با هماهنگي دستگاه‌هاي نظارتي و اجرايي تلاش كنيم تا تنشي در برگزاري انتخابات پيش نيايد و چنانچه كساني در صدد ايجاد تنش باشند ، برخورد قانوني صورت گيرد .
رئيس قوه قضاييه با اشاره به اينكه بحث انتخابات مهم ترين مسئله حال حاضر كشور است گفت: بحثي كه در قوه قضاييه در خصوص انتخابات وجود دارد و از اهميت برخوردار است موضوع پيشگيري از جرايم انتخاباتي است و وظايفي در اين خصوص به عهده قوه قضاييه است .
آيت ا... آملي لاريجاني خاطر نشان كرد: خوشبختانه ستادهاي پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي در استان‌ها تشكيل شده است و از روساي كل دادگستري‌ها مي‌خواهيم تا برحسب وضعيت هر استان اقدامات پيشگيرانه و متقن را انجام دهند.
رئيس قوه قضاييه گفت: اقدامات موثر روساي كل دادگستري‌ها و دادستان‌ها منجر به حضور پرشور مردم درعرصه انتخابات مي‌شود و كمكي است تا حماسه سياسي رقم زده شود.
آيت ا... آملي لاريجاني با بيان اينكه حضور مردم در انتخابات تاثير زيادي در وضع داخلي و خارجي كشور خواهد داشت گفت: نتيجه انتخابات به طور قطع مهم است و حضور پرشور مردم در انتخابات از همان اهميت برخوردار است.
رئيس قوه قضاييه اظهار كرد: سهم دستگاه قضايي كشور دراين مساله ،علاوه بر برخورد باجرايم انتخاباتي ، عمدتاً در پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي بوده كه در اين مسيربحمد الله كارهاي خوبي صورت گرفته است .
رئيس قوه قضاييه در بخشي ديگر از سخنان خود به ادامه برخورد قاطع دستگاه قضايي با بر هم زنندگان امنيت جامعه تاكيد كرد و درعين حال افزود: ضروري است تا قضات در هنگام صدور قرار بازداشت موقت توجه بيشتري داشته و از حال و روز زندانيان غافل نشوند.
آيت ا... آملي لاريجاني به پرداخت ديون با رأي قضات اشاره كرد و گفت: بعضاً ديده شده كه قضات زماني كه دولت و دستگاه‌هاي دولتي محكوم مي‌شوند از اعتبارات آن وزارتخانه و يا سازمان هاي دولتي برداشت و ديون افراد را پرداخت مي‌كنند كه اين موضوع خلاف قانون است زيرا قضات بايد پرداخت ديون را از رديف اعتبارات خاص اين موضوع برداشت كنندونه از هر اعتباري .
آيت ا... آملي لاريجاني خطاب به روساي كل دادگستري‌ها گفت: توصيه مي‌شود كه شما در جلسات خود با قضات اين موضوع را يادآوري كنيد كه پرداخت ديون صرفاً بايد از رديف بودجه آن دستگاه و نهاد كه مختص به پرداخت ديون است صورت گيرد.
رئيس قوه قضاييه ، در بخش ديگري از سخنان خود موضوع سازمان اوقاف و امور خيريه را مطرح كرد و اظهار كرد: مسئولين اين سازمان در تماس هاي خود گلايه داشتند كه چرا برخي قضات متوليان خاصي را براي برخي از موقوفه ها انتخاب مي‌كنند كه اين اقدام بدون هماهنگي با اداره اوقاف مربوطه صورت مي‌گيرد و مشكلاتي را ايجاد مي كند . در اين راستا بايد به قضات گوشزد كنيد كه در انتخاب متوليان خاص با ادارات اوقاف هماهنگي داشته باشند.
آيت ا... آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع فعاليت معاونين آموزشي در دادگستري ها اشاره كرد و افزود: بعضاً مشاهده مي شود كه معاونين آموزش قوه قضاييه در دادگستري‌ استان‌ها به چند كار اداري به عهده‌شان گذاشته شده است مشغولند كه همين امر باعث مي شود از مسئوليت‌اصلي‌شان كه همان اداره امور آموزش دستگاه قضايي است غافل شوند.
آيت ا... آملي لاريجاني در اين ديدار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحث زندانها و بازداشتگاه‌ها به روساي دادگستري كل استان ها گفت: در برخي موارد گزارش مي شود كه متهماني بازداشت موقت شده و به زندان مي‌روند ولي از آنها غفلت مي شود و پس از چندين ماه متوجه مي شوند كه بازداشت موقت بوده‌اند كه اين موضوع نبايد مورد بي‌توجهي قرار گيرد.
آيت ا... آملي لاريجاني گفت: ضرورت دارد كه قضات در هنگام زنداني كردن افراد به اين موضوع توجه داشته باشند و سپس اقدام به صدور بازداشت موقت براي فرد كنند.
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع برخورد با جرايم سازمان يافته و باندي و برهم زنندگان نظم و امنيت اجتماعي اشاره كرد و افزود: دستگاه قضايي بر حسب قانون، شرع و مصالح كلي نظام عمل مي‌كندو اگر برخورد هاي ما قاطع نباشد وضعيت جرايم در كشور به گونه ديگري خواهد شد و شاهد رشد آن خواهيم بود كه البته با برخوردهاي صورت گرفته بر اساس گزارش‌هاي نيروي انتظامي جرايم خاص كاهش پيدا كرده است.
آيت ا... آملي لاريجاني تصريح كرد: دستگاه قضايي به صدور احكام اعدام راضي و خشنود نيست ولي هنگامي كه موضوع امنيت جامعه و كشور به ميان مي‌آيد بايد تلاش كند كه امنيت مخدوش نشود.

۱۳۹۲/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...