نسخه چاپی

وقتی وهابی ها مردم را روانی می كنند

عملكرد عناصر هیئت امر به معروف و نهی از منكر كه اختیارات بسیار گسترده ای در عربستان سعودی دارد، اختلالات روانی شدیدی را از جمله اضطراب و ترس در میان شهروندان سعودی ایجاد كرده است.

گزارش نما به نقل از گروه بين الملل مشرق به نقل از عربي پرس، متخصصان روانشناسي اعلام کردند: تعداد افرادي که از نگراني هاي ناشي از عملکرد اين هيئت رنج مي برند، رو به افزايش است و سن اين بيماران از 15 سال تا 40 سال در زنان و 15 سال تا 30 سال در مردان متغير است.


اين در حالي است که اختيارات گسترده اي که عناصر اين هيئت در يورش به منازل و هتل ها و حتي هتل هاي پنج ستاره دارند، جنجال زيادي را در اين کشور ايجاد کرده است.


شبکه سي ان ان در وبگاه خبري خود، گزارشي را در اين زمينه منتشر کرده است؛ "وليد الزهراني" يک متخصص روانشاسي در اين زمينه مي نويسد که در 10 سال اخير شکاف ميان جامعه سعودي و عناصر اين هيئت به علت اقدامات غيرمتمدنانه و وحشيانه عناصر اين هيئت و استفاده آنها از زور و خشونت عليه مردم افزايش پيدا کرده است.


وي تأکيد مي کند که اين نگراني ها ترس هايي را در ميان مردم ايجاد کرده است که از نوع ترس هاي رواني تقسيم بندي مي شوند.


اين روانشناس مي گويد که در دوره اخير تعداد مراجعاني که از اين نگراني و ترس رنج مي برند، افزايش پيدا کرده و عمر آنها از 15 تا 40 سال در زنان و 15 تا 30 سال در ميان مردان متغير است.


وي تصريح مي کند که اقدامات خشن عناصر اين هيئت به نقل محافل سعودي ها تبديل شده و ترس و نگراني از اين هيئت را افزايش داده است و علاوه بر اين، نسبت مراجعان سعودي به مطب هاي روانشناسي به علت اين نگراني ها هفت درصد از کل مراجعين به اين مطب ها را شامل مي شود.


"عبدالعزيز الناصر" جامعه شناس سعودي نيز در اين زمينه مي نويسد که برخي عناصر اين هيئت نفرت مردم را نسبت به اين هيئت باعث مي شوند.


"راکان الشمري" نيز در اين زمينه تأکيد مي کند که رياض به شهر سيماني تبديل شده است که هيچ تحرکي ندارد و بيشتر جوانان در اين شهر به روبات هايي تبديل شده اند که حتي نمي توانند نفس بکشند و تمايلات خود را مطرح کنند يا لباسي مشخص بپوشند.


۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...