نسخه چاپی

شوراهای اسلامی چشم و گوش مردم هستند/ باید راهكار مناسب برای مشكلات مردم ارائه دهند

كمتر از 20 روز دیگر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر كشور برگزار می‌شود و در فرصت تبلیغات هر یك از نامزدها می‌كوشد خود را به مردم معرفی كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در دین مبین اسلام، احکام الهی برای هدایت و کمال انسان‌ها تعیین شده و انسان به عنوان موجودی دارای قدرت اختیار و اراده برای طی کردن مسیر کمال، نیاز به راهبر و راهنما دارد تا با مشورت با او بهترین راه را انتخاب کند.

مشورت کردن به معنای تبادل نظر دو یا چند نفر با یکدیگر به منظور پیدا کردن راه‌حل یا تصمیم‌گیری درباره موضوعی است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم بر اهمیت شورا و مشورت خطاب به مومنان می‌فرماید« و امرهم شورى‌ بینهم».

شوراهای اسلامی شهر و روستا آن‌چنان که در قانون اساسی بر آن تاکید شده بارزترین نمونه قانون پیشرفت مدنی و الگوی حرکت مردم بر مردم در یک جامعه شهری و حتی روستاهای بزرگ و کوچک است که به طور جداگانه با رای مردم همان حوزه انتخاب می‌شوند و هدف از تشکیل آن تسریع در اجرای برنامه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و سایر امور هر شهر یا روستا است.

مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمند خود بر اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرده‌اند و از وظایف عمده شوراها به تسهیل زندگى مردم، برطرف کردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازى محیط زیست، حفظ اصالت اسلامى و ملى در ساخت و سازها، استقرار بخشیدن به جو اسلامى و فرهنگىِ سالم، اولویت دادن به مناطق مستضعف‌نشین، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطى از آن، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‌المال و رعایت تقوا و بهره‌گیرى از دانش و تجربه دیگر افراد اشاره کرده‌اند.

کمتر از 20 روز دیگر به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و در این فرصت تبلیغات کاندیداها، هر یک از آنها می‌کوشد به نحوی خود را به مردم معرفی کند و اهم سیاست‌ها و برنامه‌های پیشنهادی را برای رفع مشکلات مردم و توسعه شهر عرضه کند، اما مردم نیز از نمایندگان منتخب خود در شوراها انتظارات و خواسته‌هایی دارند که باید کاندیداها به آن توجه کنند.

شوراهای اسلامی چشم و گوش مردم هستند

یکی از شهروندان بشرویه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا چشم و گوش مردم هستند و مردم از آنها انتظار دارند تا تمام مسائل و واقعیت‌های روز شهر را رصد کنند و برای رفع مشکلات مردم راهکارهای مناسب ارائه دهند.

محمد اکبری افزود: مردم باید افراد کارآمد و توانمند در حوزه اجرایی را انتخاب کنند که توانایی اداره و مدیریت شهر یا روستا را در مواقع بحران نیز داشته باشند.

وی تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید متحد و همدل باشند و از اختلافات جزئی و بی‌مورد که شهر را به آشوب و درگیری می‌کشاند، پرهیز کنند.

اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا آشنا به مسایل توسعه شهری و روستایی باشند

یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور بشرویه در این باره می‌گوید: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به تمام حوزه‌های مختلف شهر تسلط داشته و آشنا به مسایل توسعه شهری و روستایی باشند.

فهیمه شاکری عنوان کرد: یک تیم منسجم و متخصص می‌تواند به دور از حاشیه‌سازی خدمت به مردم را داشته باشد و در راستای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه شهر برنامه‌ریزی کند.

شوراها روحیه امید و نشاط را به مردم دهند

یک فرهنگی بازنشسته، التزام به ولایت فقیه و حرکت در مسیر اهداف انقلابی نظام را مهم‌ترین ویژگی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: با توجه به شرایط کشور و انواع تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، شوراهای اسلامی باید روحیه امید و نشاط را به مردم دهند و برای رفع مشکلات و آبادانی شهرستان با دیگر مسئولان همراه باشند.

انتظار مردم از شوراها پیگیری پروژه‌ها و مصوبات مسئولان است

یکی دیگر از شهروندان بشرویه اذعان داشت: کسانی که به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند باید به وعده و وعیدهای خود وفادار بمانند و به آن عمل کنند.

محمدرضا سلیمان‌نوری افزود: تسریع در عملیات اجرایی راه بشرویه- طبس از مهم‌ترین خواسته‌های مردم بشرویه است چرا که اجرای این پروژه علاوه بر گسترش تردد در این مسیر، صرفه اقتصادی و توریستی را برای شهرستان به دنبال خواهد داشت.

وی متذکر شد: چند سالی از شهرستان شدن بشرویه می‌گذرد و نبود اداره ثبت اسناد و املاک مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

این شهروند اذعان داشت: راه بشرویه - بجستان، گسترش فضاهای تفریحی، ورزشی و فرهنگی، احداث کتابخانه استاندارد و تسریع در ساخت بیمارستان 32 تختخوابی بشرویه از دیگر خواسته‌های مردم شهرستان بشرویه از شوراها است.

۱۳۹۲/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...