نسخه چاپی

واردات نفت آفریقای جنوبی از ایران افزایش یافت

عکس خبري -واردات نفت آفريقاي جنوبي از ايران افزايش يافت


آمارهای رسمی دولت آفریقای جنوبی نشان می دهد میزان واردات نفت خام این کشور از ایران طی ماه فوریه افزایش داشته و به 364 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز گمرک آفریقای جنوبی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد میزان واردات نفت این کشور از ایران طی ماه فوریه به بیش از 364 میلیون دلار رسیده است . این رقم در ماه ژانویه به صفر رسیده بود .

افزایش واردات نفت آفریقای جنوبی از ایران در حالی است که آمریکا و اروپا فشار زیادی را به مشتریان نفتی ایران وارد می کنند تا واردات نفت از این کشور را کاهش دهند .

بر اساس این گزارش آفریقای جنوبی طی ماه فوریه بیش از 417 هزار تن نفت خام از ایران وارد کرده است . این رقم در ماه اکتبر سال گذشته به بیش از 467 هزار تن رسیده بود .

دولت پرتوریا زیر فشار شدید کشورهای غربی قرار دارد تا واردات نفت از ایران را به شدت کاهش دهد . مواضع مقامهای ارشد دولت آفریقای جنوبی در خصوص واردات نفت از ایران طی ماه گذشته کاملا متناقض بوده است . آفریقای جنوبی طی سال گذشته به طور میانگین ماهانه 280 میلیون دلار نفت از ایران خریداری کرده است ولی این رقم طی ماه ژانویه به صفر رسیده است .

ایران بزرگترین صادر کننده نفت خام به آفریقای جنوبی به شمار می رود و بیش از 25 درصد نفت مورد نیاز این کشور را تامین می کند . شرکت انگن که بخش زیادی از سهام آن متعلق به شرکت پتروناس مالزی است بزرگترین خریدار نفت ایران در آفریقای جنوبی به شمار می رود . گروه پنروشیمی ساسول آفریقای جنوبی نیز که روزانه 12 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند اعلام کرد به دنبال یافتن جایگزین های دیگری به جای نفت ایران است .

در ماه فوریه عربستان بزرگترین صادر کننده نفت خام به آفریقای جنوبی بوده است و بیش از 582 هزار تن نفت به این کشور صادر کرده است . ایران نیجریه آنگولا و اکوادور نیز در رتبه های بعدی قرار دارند .آفریقای جنوبی 6 پالایشگاه دارد و 95 درصد نفت خود را از خاورمیانه و آفریقا وارد می کند.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...